جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله مهمان نواز

حوزه/ نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری با تأکید برضرورت تقویت روحیه انقلابی در حوزه‌های علمیه گفت: اگر حوزه دست از انقلاب بردارد یا جریانی که به دنبال انقلاب زدایی است، موفق شود و یک حوزه سکولار تحویل دهد و آن را از عمل انقلابی دور کند، در آن صورت باید شاهد مرگ نظام و حوزه باشیم.

آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: حوزه علمیه به‌ عنوان مرکز انقلاب و مرکز اصلی شکل‌گیری انقلاب باید انقلابی بماند و انقلابی عمل کند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه فرمودند،  اگر حوزه دست از انقلاب بردارد یا جریانی که  به دنبال انقلاب زدایی است، موفق شود و یک حوزه سکولار تحویل دهد و آن را از  عمل انقلابی دور کند، در آن صورت باید شاهد مرگ نظام و حوزه باشیم.

انقلابی بودن یعنی سکولار نبودن

عضو مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی تصریح کرد: انقلابی بودن یعنی سکولار نبودن؛ به تعبیری «نه شرقی و نه غربی»، بلکه حاکمیت الله همیشه در تفکرمان باشد و تمام تلاش خود را در راستای رسیدن به حاکمیت الله به‌کارگیریم تا به تعالی دست‌یابیم.

وی با اشاره به شاخصه‌های حوزه انقلابی گفت: از شاخصه‌های حوزه انقلابی این است که شعارهای انقلاب مثل استقلال، آزادی و جمهوری بودن را مرور کرده و به‌عنوان یکی از عوامل مؤثر در شکل‌گیری انقلاب خود و مردم را در راه رسیدن به آرمان‌های انقلاب یاری دهد و برای مردم روشنگری کند.

پویایی و بالندگی حوزه به انقلابی بودن است

آیت‌الله مهمان‌نواز با تأکید بر اینکه حوزه علمیه باید بالنده باشد، اظهار داشت: بالندگی حوزه علمیه در تفکر انقلابی، روحیه انقلابی، تولیدات انقلابی و حمایت انقلابی از نظام اسلامی و انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه حوزه علميه بايد مولد انديشه دينی و مبلغ توانمند باشد، افزود: در طول تاريخ حوزه‌های علميه به جامعه ديني خدمت کرده‌اند، بنابراین اکنون نیز حوزه‌های علمیه بايد با تربيت طلبه‌ها و اساتيد انقلابي كه بتوانند انسان‌های انقلابي و داراي روحيه جهادي پرورش دهند.

سهم حوزه در تحقق شعار سال

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شعار امسال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، گفت: توليد مدنظر رهبر معظم انقلاب شامل همه نهادها و حوزه‌های توليد است که حوزه‌های علميه هم می‌توانند با تربیت مدير، استاد و مبلغ در عرصه كار خود مولد باشند.

وی با بیان اینکه توليد فقط مختص عرصه اقتصادي نيست كه سبب اشتغال‌زایی می‌شود، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علميه هم می‌توانند با فرهنگ سازی، سهم قابل‌توجهی در توليد و اشتغال پايدار در جامعه اسلامی داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha