جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رضا کاظم لو

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین، با بیان این که شیعه علوی لازم است تا با شناخت سیره ائمه معصومین(ع) از آنان پیروی کند، گفت: اگرفضائل اخلاقی ودینی ائمه معصومین(ع) در جامعه توسعه یابد، ما شاهد جرم و هنجار شکنی نخواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام رضا کاظم لو، پیش از ظهر امروز، در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله باریک بین که در محل سالن اجتماعات مدرسه علمیه فاطمیه خواهران قزوین برگزار شد، اظهار داشت: حضرت امام موسی کاظم(ع)  قرآن را با دقت و تدبر و خوش نواتر از هر کس می‌خواند و چون به خواندن قرآن می‌پرداخت اندوهگین می‌شد؛ آن گونه که هرکسی  تلاوت حضرت را می‌شنید می‌گریست.

وی با بیان این که شیعه علوی لازم است تا با شناخت سیره ائمه معصومین(ع) از آنان پیروی کند، گفت: اگرفضائل اخلاقی ودینی ائمه معصومین(ع) در جامعه توسعه یابد، شاهد جرم و هنجار شکنی نخواهیم بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین با بیان این که بی‌شک اهل‌بیت پیامبر(ص) چهره‌های پرفروغی به جهانیان عرضه کرده‌اند و نامشان مانند ستارگان درخشان در آسمان فضایل می‌درخشد، گفت: متانت، عبودیت، صبر و استقامت از ویژگی های مهم امام موسی کاظم(ع) است؛ اصلا می توان گفت که زندگانی حضرت امام موسی کاظم(ع) مصداق واقعی آیه «ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا» بود.

وی در ادامه سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله باریک بین(ره)، گفت: این شخصیت برجسته و فقیه نستوه، از جنس تقوا بود که در جامعه مقبولیت عمومی بسیار زیادی داشت.

حجت الاسلام کاظم لو گفت: آیت الله  باریک بین(ره)، همواره یاور نهضت انقلاب اسلامی و رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس  بود و از سال 60 به عنوان امام  جمعه  قزوین نقش مؤثری در گسترش فضائل دین و خدمت به مردم ولایتمدار قزوین داشت؛ این عالم فقید، خدمتگزاری صدیق برای مردم و ابوالشهید بودند و رشادت ها و مجاهدت‌های ایشان برای مردم و اسلام، ستودنی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha