سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام کاظم علیه السلام

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان فارس، ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام هفتم شیعیان، سخاوت و فروبردن خشم را دو ویژگی برجسته امام کاظم(ع) بر شمرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)، اظهار داشت: یکی از ویژگی های برجسته امام کاظم(ع) کظم غیظ (فروبردن خشم) در هنگام غضب و عصبانیت بود.

وی افزود: با نگاهی به شیوه زندگانی رهبران دینی بالخصوص امام موسی کاظم(ع) در می یابیم که این خوی پسندیده ایشان، زمینه ساز اقبال عمومی بسیاری از مردم به ایشان شد.

مدیر حوزه علمیه استان فارس، با اشاره به سخنی از پیامبر اسلام(ص) مبنی بر این که «هرکس گذشت کند خدا نیز از او گذشت کند و هرکس خشم خویش را فرو برد خداوند او را پاداش دهد.»، گفت: در باب سخاوت حضرت امام کاظم(ع) باید گفت که ایشان حتی به کسانی که در ریختن خون ایشان و شهادت شان دخالت داشته اند، چنان سخاوتی را نشان می دهد که مایه عبرت برای دیگران است؛ امام هفتم به برادرزاده خود توصیه می کند که در ریختن خونش مشارکت نکند، اما با این حال در هنگام سفر به او چند هزار درهم می دهد، اما در نهایت او نزد هارون الرشید رفته و در قتل امام مشارکت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی با اشاره به نحوه شهادت امام کاظم(ع) گفت: هارون الرشید، امام کاظم(ع) را در جلسه حاضر کردند و هارون در یک سخنرانی کوتاه بیان کرد که ایها‌ الناس ببینید این شیعه‌ها چه شایعاتی در اطراف موسی بن جعفر(ع) رواج می‌دهند؟ آن ها می‌گویند: موسی بن جعفر در زندان ناراحت است، موسی بن جعفر چنین و چنان است؛ ببینید او کاملاً سالم است؛ تا حرفش تمام شد، حضرت(ع) فرمود: دروغ می‌گوید، همین الان من مسمومم و از عمر من دو سه روزی بیشتر باقی نمانده است؛ در نهایت سه روز بدن امام را در کنار جسر بغداد نگه داشتند برای اینکه به مردم اینگونه بفهماند که امام به اجل خود از دنیا رفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha