پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام موسوی جاجرم

عضو شورای حوزه علمیه خراسان شمالی، استکبار ستیزی را از خصوصیات ائمه اطهار (ع) برشمرد و گفت: رمز عزتمندی ما شیعیان این است که باید عزت خود را در مقابل مستکبران حفظ نموده و خود را برای مسائل مادی خوار نکنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد موسوی، شامگاه یکشنبه در جمع طلاب مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) شهرستان جاجرم به مناسبت سالروز شهادت خورشید هفتم اظهار داشت: امام کاظم (ع) هیچ‌گاه از موضع الهی خویش عقب‌نشینی نکردند.

عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: سیره زندگانی، شخصیت اخلاقی و صفات برجسته امام موسی کاظم (ع) باید سرلوحه زندگی بشریت به‌ ویژه نسل جوان و نوجوان قرار گیرد.

امام‌جمعه شهرستان جاجرم با تأکید بر اینکه سبک زندگی ائمه اطهار (ع) باید الگوی عملی عموم مردم در همه عرصه‌ها باشد، گفت: باید با سبک زندگی ائمه اطهار(ع) آشنا شویم و بکوشیم در جهت خواسته‌های اهل‌بیت(ع) حرکت کنیم.

وی در ادامه استکبار ستیزی را از خصوصیات ائمه اطهار (ع) برشمرد و اظهار داشت: رمز عزتمندی ما شیعیان این است که باید عزت خود را در مقابل مستکبران حفظ نموده  و خود را برای مسائل مادی خوار نکنیم.

وی همچنین به دوران زندگانی امام هفتم اشاره کرد و گفت: آنچه نقطه عطف زندگانی امام موسی کاظم(ع) است پاسداری ایشان از دانش قرآن، تفسیر و فقه اسلامی است که در دوران امام باقر(ع) و امام صادق(ع) توسعه‌ یافته بود.

عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه امام موسی کاظم (ع) اسوه علم و دانش و معارف دین بودند، خاطرنشان کرد: در کنار شخصیت علمی آن حضرت، شخصیت اخلاقی و صفات برجسته ایشان بسیار مهم است، به‌طوری‌که روایات و احادیث زیادی از ایشان در کتب احادیث پیشینیان وجود دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha