پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام حسین کوثری-امام جمعه شیروان

حوزه/ امام‌جمعه شیروان با اشاره به فرارسیدن بعثت پیامبر اسلام(ص)، گفت: مبعث روز رهایی بشر از ظلمت و روز رستگاری بشر به معنای واقعی کلمه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین کوثری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با تبریک فرا رسیدن عید مبعث اظهار داشت: بعثت پیامبر اسلام(ص) واقعه‌ای بزرگ برای هدایت بشر است.

وی با اشاره به اینکه حضرت محمد(ص) برای از بین بردن بت‌پرستی، شرک و گسترش خداپرستی به بعثت رسید، افزود: پیامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد بن عبدالله(ص) به همه انسان‌ها درس اخلاق، معنویت و ایستادگی در مقابل کفر و ظلم را ارائه داد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شیروان با بیان اینکه عید بزرگ مبعث پیام‌آور رحمت خداوند بر بندگان است، گفت: خداوند متعال بزرگ‌ترین رحمت خود را شامل حال مسلمان کرده، زیرا با برگزیدن بهترین بنده خود به‌عنوان ولی و پیامبر آنان، شریعت، احکام و بینش معنوی را به بشریت عرضه و آنان را به‌سوی تعالی هدایت کردند.

وی مبعث حضرت رسول (ص) را عید بزرگ مسلمانان جهان دانست و افزود: بعثت رسول اکرم(ص) ایمان و عزت و افتخار را برای مسلمان در طول قرن‌های گذشته و حاضر به ارمغان آورده است.

امام‌جمعه شیروان تصریح کرد: در روز مبعث اخلاق جوانمردانه و امانت‌داری، احترام به انسان به‌دوراز توجه به جنسيت، نژاد، طايفه، ثروت و رنگ به دستور الهي براي انسان‌ها به كمال خود رسيد.

وی همچنین با اشاره به اینکه مبعث رسول اکرم(ص) محوری برای وحدت و انسجام مسلمانان در برابر هجمه‌های مستکبران جهانی است، خاطرنشان کرد: عید مبعث روزی است که جهان با نور رسالت پیامبر روشن شد تا عالم بشریت را به‌سوی وحدت، سعادت و تعالی سوق دهد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha