سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت‌الاسلام همتیان

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم احیای مکارم اخلاقی را رسالت و وظیفه همه پیروان رسول الله (ص) به خصوص در زمان حساس کنونی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین همتیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید مبعث ابراز داشت: با عنایت به این که احیای مکارم اخلاقی در جامعه یکی از کلیدی ترین پیام های بعثت نبوی است، از این رو همه محبان و پیروان واقعی پیامبر(ص) نیز به تاسی از ایشان باید در این راستا گام بردارند.

وی با بیان این که امروز بشریت از ناحیه کمبود و ضعف معنویت و مباحث اخلاقی به شدت رنج می برد، گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که همانا من برای اتمام مکارم اخلاقی مبعوث شدم و این بیان نورانی حضرت نشان دهنده اهمیت و ضرورت رشد و اعتلای اخلاق در جامعه بشری است.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم همچنین با تاکید بر این که هدف و فلسفه مبعث همانا دعوت همه انسان ها در مسیر بندگی خدای متعال است، افزود: همه ما موظف هستیم که به عنوان یک مسلمان و کسی که داعیه پیروی از نبی مکرم اسلام را دارد ،  اخلاق و مکارم اخلاقی را در جامعه احیا کنیم و اگر خدای ناکرده در این باره غفلت و کوتاهی داشته باشیم، بی شک جامعه ما دچار خسران عظیمی می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: در این باره قطعاً هر کسی می بایست نخست از خود شروع کند و اگر توانست بر رذایل اخلاقی فائق آمده و فضیلت ها را در خود تقویت کند، در وهله بعدی می تواند در اصلاح جامعه موثر باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha