سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
محرمیت- ازدواج

حوزه/ کارشناس حوزوی گفت: زوجین در ابتدای امر از روی احساس تصیم به ازوداج می‌گیرند، بعد با گذشت چند ماه و یا یک سال از زندگی تازه می‌فهمند که نمی‌توانند یکدیگر را درک کرده و هر کدام ساز ناکوک خود را می‌زند.

حجت الاسلام حسین مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با بیان این که مقدس ترین، پاک ترین نهاد اجتماعی از آغاز تا پایان زندگی، کانون خانواده است، گفت: در کانون گرم خانواده، فرزند پرورش می‌یابد و خدواند دو عنصراصلی ازدواج یعنی زن و مرد را براساس سکونت وآرامش درکنار یکدیگر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: امروزه گمشده بسیاری از زوجین نبود آرامش و اختلافات متعدد در زندگی است، که گاهی این اختلافات منشا چشم وهم چشمی، غرور و ... که نشات گرفته از آسیب های اجتماعی مانند ماهواره، است، دارد.

حجت الاسلام مختاری افزود: زن ومردم در فضای زندگی باید مراقب و زینت بخش یکدگیر باشند، زیرا امروزه مهم ترین گمشده زوجین همین مراقبت از اسرار زندگی است.

این کارشناس حوزوی با بیان این که برای اینکه زوجین از تعارضات زندگی مطلع شوند، باید آگاهی و شناخت لازم را قبل از ازدواج داشته باشند، افزود: زوجین در ابتدای امر از روی احساس تصیم به ازوداج می‌گیرند، بعد با گذشت چند ماه و یا یک سال از زندگی تازه می‌فهمند که نمی‌توانند یکدیگر را درک کرده و هر کدام ساز ناکوک خود را می‌زند.

حجت الاسلام مختاری خاطرنشان کرد: ازدواجی موفق خواهد بود که بر اساس آگاهی و شناخت شکل گرفته باشد. پیامبر اکرم (ص) فرمودند: هیچ بنایی با عظمت تر و محبوب تر از ازدواج در نزد خدا نیست. بنابراین جوانان مشاوره‌های قبل ازدواج را جدی بگیرند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha