پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام عبدالکریم سلطانی زرگان اهواز

حوزه/ حجت الاسلام سلطانی گفت: از آنجایی که مهم‌ترین و جدی‌ترین پایگاه رشد و ارتقاء اندیشه‌های نبوی، حوزه‌های علمیه و مساجد هستند؛ لازم است علما و بزرگان با تولید علم جدید و تطبیق آیات و روایات و قوانین اسلامی با این علوم، مبلغان بین المللی را تربیت کنند تا شاهد تقویت جریان اسلام‌گرایی در اروپا باشیم.

حجت الاسلام عبدالکریم سلطانی، مدیر مدرسه علمیه امام المهدی(عج) زرگان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با بیان اینکه عید مبعث، از جمله اعیادی است که خداوند متعال به صورت مستقیم در قرآن کریم از آن سخن گفته، اظهار داشت: آیه نخست سوره مبارکه علق «إقراء» یکی از آیاتی است که پروردگار متعال پیرامون بعثت پیامبر نازل کرده و علت آن را نیز «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ» عنوان کرده است.

وی با اشاره به علت نام‌گذاری عید مبعث، گفت: از آنجایی که در این روز، نور الهی برای هدایت بندگان توسط آخرین پیام‌آورش برانگیخته و تابیده شد، این روز را عید و نام آن را «مبعث» نامیدند.

این استاد حوزه، با بیان اینکه پیامبر اعظم(ص) در اتمام رسالتش، موفق بوده است، تصریح کرد: دعوت مردم به صراط مستقیم و انتخاب جانشینی برای خالی نبودن زمین از معصوم(ع) بزرگ‌ترین کاری بود که حضرت محمد(ص) بنا به دستور خداوند تبارک‌وتعالی انجام داد و بدین سبب، رسالت خود را با موفقیت به پایان رساند.

حجت الاسلام سلطانی، وجود دشمنانی از انواع مختلف را یکی از نشانه‌های موفقیت پیامبر اسلام(ص) عنوان کرد و گفت: اگر بعد از گذشت قرن‌ها سال، همچنان شاهد دشمنی‌های آیین و مسلک رسول گرامی اسلامی هستیم، حاکی از آن دارد که پیامبر اعظم(ص) در رساندن پیام خودش بسیار موفق بوده است.

مدیر مدرسه علمیه امام المهدی(عج) زرگان، تخریب چهره پیامبر اعظم(ص) را اقدامی از روی عجز و ناتوانی دانست و اظهار داشت: اینکه دشمنان سعی می‌کنند با روش‌های مختلف، پیامبر را تخریب و پیروان او را به واسطه تأسیس فرقه‌های نوظهور مورد هجوم فکری-اعقتادی قرار دهند؛ حاکی از آن دارد که آخرین پیامبر خدا در رساندن پیامش، بسیار کامل و جامع عمل کرده است؛ چراکه اگر دشمنان توان و مبانی فکری قوی داشتند که می‌توانستند مبانی توحیدی پیامبر را از بین ببرند، تا الآن این کار را کرده بودند.

وی در ادامه با اشاره به وظایف طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه در تقویت جریان اسلام‌گرایی، گفت: از آنجایی که مهم‌ترین و جدی‌ترین پایگاه برای رشد و ارتقاء اندیشه‌های نبوی، حوزه‌های علمیه و مساجد هستند؛ لازم است که علما و بزرگان دین با تولید علم جدید و تطبیق آیات و روایات و قوانین اسلامی با این علوم، مبلغان بسیار زیادی در عرصه‌های تبلیغی تربیت کرده و سنگر دیگری به نام فضای مجازی را به مکانی برای سیلی خوردن دشمنان تبدیل کنند.

حجت الاسلام سلطانی، در پایان به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه امروز نامه امام خامنه ای، رهبر معظم انقلاب در فضای مجازی و شبکه‌های کشورهای اروپایی گسترش خوبی داشته و به‌نوعی باید بیان کنم که جوانان پیام حضرت آقا را دریافت کرده‌اند، اما به‌یقین برای اثرگذاری و جذب هرچه بیشتر غربی‌ها، لازم است که نخبگان دینی تلاش بیشتری کرده و اهتمام جدی‌تری در این خصوص داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha