سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام و المسلمین مهدی رستم نژاد معاون آموزش حوزه

اختصاصی حوزه/ معاون آموزش حوزه های علمیه به موضوع همزمانی انتخابات و امتحانات خرداد حوزه اشاره کرد و گفت: امسال با همزمانی موضوع انتخابات ریاست جمهوری و امتحانات خرداد حوزه های علمیه مواجه شده ایم که بر این اساس، دو برنامه امتحانی را به مدیریت های استانی سراسر کشور اعلام کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» به موضوع همزمانی انتخابات و امتحانات خرداد حوزه اشاره کرد و گفت: امسال با همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و امتحانات خرداد حوزه های علمیه مواجه شده ایم که بر این اساس، دو برنامه امتحانی را به مدیریت های استانی سراسر کشور اعلام کرده ایم.

وی اظهار داشت: کارشناسان معاونت آموزش حوزه های علمیه دو برنامه امتحانی «گروه الف» و «گروه ب» را تنظیم نمودند تا مدیران استانی بتوانند مطابق با شرایط، ظرفیت و برنامه های استان خود، یکی از این دو برنامه امتحانی را انتخاب نمایند.

معاون آموزش حوزه های علمیه ابراز داشت: برخی از استان های ما گرم سیر، برخی سردسیر و یا بعضی از آنان با شرایط و موقعیت هایی مواجه هستند که باید دو برنامه امتحانی در نظر گرفته می شد تا بتوانند متناسب با موقعیت، برنامه ریزی نمایند.

معاون آموزش حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: بر اساس برنامه ریزی کارشناسان، برنامه امتحانی گروه الف تقریبا همزمان با انتخابات و برنامه امتحانی گروه ب بعد از ماه مبارک رمضان می باشد.حجت الاسلام و المسلمین مهدی رستم نژاد معاون آموزش حوزه

وی تصریح کرد: پس از ارسال این دو برنامه امتحانی به استان ها، بیش از 20 استان برنامه امتحانی گروه الف را انتخاب کردند؛ البته به مدیران اعلام شده که تا یک روز قبل از انتخابات می توانند برنامه امتحانی خود را تغییر داده و گروه ب را انتخاب نمایند.

معاون آموزش حوزه های علمیه بیان داشت: همچنین این تدبیر برای برنامه امتحانی گروه الف اندیشیده شده که طلاب درس مطالعاتی و کم حجم را پیش از انتخابات و دروس پرحجم را از 31 اردیبهشت امتحان دهند.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد اظهار داشت: برای مدارس علمیه استان قم نیز با توجه به جمع بندی نظرات مدیران مدارس و کارشناسان مرکز تصمیم گرفته شد امتحانات سطح یک قبل از ماه رمضان و امتحانات سطح دو و سه بعد از ماه رمضان دایر شود.

*زمان برگزاری امتحانات سطح یک

وی ابراز داشت: امتحانات طلاب سطح یک استان قم به این نحو است که دروس کم حجم در دو جمعه قبل از انتخابات برگزار و امتحانات اصلی و پرحجم از سی و یکم اردیبهشت تا پنجم خرداد انجام می پذیرد.

معاون آموزش حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: اگر امتحانات سطح یک استان قم بعد از ماه مبارک رمضان انجام می شد، با برنامه های تابستانی این مدارس تداخل پیدا می کرد و مدیران نمی توانستند برنامه های هرساله خود را انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد در پایان به گلایه برخی از طلاب از امتحانات فروردین ماه امسال نیز اشاره کرد و گفت: برخی از این عزیزان به زمان امتحانات فروردین اعتراض و گلایه داشتند که ان شاءالله برای امتحانات سال بعد، برررسی های لازم انجام می گردد تا بتوانیم برنامه ریزی بهتری ارائه نماییم.

وی در پایان تصریح کرد: طلابی که در امتحانات فروردین ماه امسال شرکت نکردند، می توانند در امتحانات تیرماه و شهریورماه سال جاری شرکت نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • af IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
    0 0
    با سلام و خسته نباشید: خدمت همهء کسانی که به طلاب عزیز و روحانی های معظم خدمت می کنند خداوند اجر جزیل عطا فرماید. با تشکر فراوان