سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
 آیت الله اراکی

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، وحدت مسلمین را از اهم امور جهان اسلام دانست و گفت: تکفیری ها به دنبال ایجاد جنگ بین شیعه و سنی هستند، لذا علمای اسلام باید با روشنگری، مراقب توطئه ها باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سنندج، آیت الله محسن اراکی، پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی ائمه جمعه شیعه و سنی کردستان، در محل کتابخانه امام خامنه ای سنندج با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، تقویت وحدت اسلامی را از نیازهای امروز جهان اسلام خواند.

وی با اشاره به تلاش های مجمع تقریب مذاهب در راستای تقویت وحدت اسلامی و مقابله با جریان های تکفیری، گفت: مجمع در کنترل جریان تکفیر و اختلافات نقش بسزایی داشته است

عضو خبرگان رهبری، تقریب مذاهب و وحدت مسلمین را از اهم امور جهان اسلام دانست و ابراز داشت: تکفیری ها به دنبال جنگ بین شیعه و سنی هستند، لذا علمای اسلام باید با روشنگری، مراقب توطئه ها باشند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه به فعالیت های دانشگاه مذاهب اشاره کرد و  گفت: این دانشگاه تنها دانشگاه جامعی در جهان اسلام است که مباحث مربوط به هر مذهبی با استاد خودش تدریس می شود.

آیت الله اراکی ادامه داد: مدیریت جدید دانشگاه مذاهب در صدد تحول بنیادی در این دانشگاه است، لذا برنامه ریزی دقیقی انجام شود، می توان از سراسر جهان دانشجو جذب کرد.

 وی در بخش پایانی سخنان خود به مسئله مهم انتخابات اشاره کرد و گفت: سپردن وظایف به اهلش از اوجب واجبات است و اگر انتخاب ما ناصحیح باشد، در اشتباهات فردی که انتخاب کرده ایم، شریک خواهیم بود.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به این که انداختن صرفا یک رأی در صندوق کافی نیست، بلکه باید اصلح را انتخاب کنیم، تاکید کرد: روحانیون باید با تبیین معیارها، مردم را در انتخاب اصلح یاری کنند تا رئیس جمهور منتخب بتواند مشکلات مردم را حل کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha