جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 قرآن مجید

حوزه/ نشست علمی «اعجاز هنری در قرآن» به همت گروه علوم قرآن مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام علی نصیری در نشست علمی «اعجاز هنری در قرآن»،با تأکید بر این که اسلام به عنوان جامع ترین و کامل ترین دین در سراسر گیتی شاخته شده است، گفت: علی رغم گذشت بیش از 14 قرن از نزول قرآن کریم، اندیشمندان و آزادگان جهان به اعجاز بودن کتاب الهی اعتراف دارند.
استاد المصطفی با بیان این که قرآن کریم دو بعد اعجاز و پیام رسانی را در خود جای داده است، خاطرنشان کرد: شبهه های مختلفی در فضای مجازی ایجاد شده، غالبا کودکان و فرزندان ما را هدف گذاری کرده اند.
حجت الاسلام نصیری در ادامه نو بودن سوژه را یکی از مهمترین ویژگی های برتری آثار هنری عنوان کرد و ابراز داشت: سوژه پردازی های قوی در سوره های قرآن کریم تنها یکی از ویژگی های بارزی است که موکد اعجازیت آیات الهی قرآن کریم است.
وی نوع محتوا، حسن مطلع، انتخاب واژه ها، ترکیب واژه ها و آرایه ها و ابعاد متافیزیکالی را از مهمترین ویژگی های آیات الهی قرآن کریم دانست و یادآور شد: بیان و ترکیب واژه های معدود و عمیق که بردارنده معانی و تفاسیر طولانی است، از عرصه های اعجاز هنری قرآن کریم به شمار می رود.
مدیر موسسه معارف وحی و خرد توجه به تم های موسیقی قرآن کریم در بیان وقایع را از دیگر عرصه های هنری اعجاز قرآن کریم بیان نمود و اظهار داشت: خطاب قرار دادن در بیان نعمت ها و روی گردانی از خطاب در بیان عذاب ها از برجسته ترین ویژگی های هنری آیات الهی است که تاثیرات عمیق روانشناختی در مخاطب ایجاد می کند.
حجت الاسلام  نصیری در پایان نورانیت معنوی آیات الهی را از مهمترین ویژگی های اعجاز قرآن کریم برشمرد و یادآور شد: متاسفانه همچنان قرآن کریم در میان ما انسان ها به ویژه طالبان علوم دینی در مهجوریت قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha