پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
افتتاح مرکز پژوهش های قرآن،نهج البلاغه و صحیفه سجادیه

حوزه/ مرکز امام علی(ع) ویژه پژوهش های قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه برای تحصیل و آموزش طلاب حوزه علمیه توسط تولیت آستان مقدس علوی و با حضور جمعی از فضلا و طلاب حوزه علمیه نجف اشرف افتتاح شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته مرکز پژوهش های قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه موسوم به مرکز امام علی(ع) ویژه طلاب حوزه علمیه توسط حجت الاسلام و المسلمین سید نزار هاشم حبل المتین تولیت آستان مقدس علوی و با حضور جمعی از فضلا و طلاب حوزه علمیه نجف اشرف افتتاح شد.

حجت الاسلام حبل المتین در سخنان خود در این مراسم گفت: این اقدام ما در واکنش به درخواست مکرر مراجع تقلید مبنی بر اهتمام بیشتر و ویژه به سه کتاب قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه صورت گرفت؛ چراکه آستان مقدس علوی و شهر نجف اشرف مرکز تابش نور اندیشه اهل بیت(ع) است و چنین شهری نیازمند مرکزی قرآنی است که محل نشر فرهنگ قرآنی در جامعه باشد.

وی افزود: دو هدف اصلی این مرکز عبارتند از: جمع آوری توانایی ها و استعدادهای قرآنی کشور و آموزش و ساماندهی آنها برای تبلیغ و افزایش سطح تربیت قرآنی جامعه و اهتمام ویژه به قرآن و تدبر در آن و قشر هدف ما در این تبلیغ، در درجه اول جوانان هستند و در این زمینه اساتید حوزه علمیه معلمانی هستند که باید این جوانان را به خود جذب کنند تا این معارف به آنها منتقل شود.

شیخ مصطفی ابوالطابوق از مسئولان این مرکز آموزشی نیز گفت: این مرکز ویژه طلاب حوزه علمیه است و سه رشته تحقیقات قرآنی، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در آن تدریس خواهد شد و دوره آموزشی آن دو سال طول خواهد کشید که در طول این دوره افرادی مبلغ با تسلط بر معارف قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجاده تربیت خواهند شد تا بتوانند در مدارس و مساجد و حسینیه ها به تبلیغ بپردازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha