چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اخلاق انتخاباتی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی بر ضرورت اخلاق مداری در تبلیغات انتخابات تاکید کرد و گفت:‌ رعایت اخلاق از سوی کاندیداها منجر به حضور پرشور و گسترده مردم پای صندوق‌های رأی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران، مسئولان آموزش و طلاب مدرسه علمیه بقیه‌الله آشخانه اظهار داشت: روحانیون باید در انتخابات آینده در بصیرت دهی و روشنگری به مردم بیش‌ازپیش اهتمام ورزند.

وی افزود: طلاب و روحانیون باید معیار و خصوصیات نامزد اصلح را برای مردم تبیین کنند تا رئیس جمهور اصلح برای پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی انتخاب شود.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه استان خراسان شمالی در ادامه با تأکید بر اینکه روحاني سكولار به درد جامعه اسلامی نمی‌خورد، گفت: در زيارت جامعه كبيره می‌خوانیم و ساسه العباد و اركان البلاد هر كسي كه می‌خواهد ركن بلد باشد، بايد سياست بلد باشد.

وی با بیان اینکه طلاب و روحانیون باید ویژگی‌های انتخاب اصلح را بشناسند و به مردم نیز بشناسانند، اظهار داشت: قرآن می‌فرماید «مژده باد بر آنان که حرف‌ها را می‌شنوند و بهترين آن‌ها را انتخاب می‌کنند»، بنابراین بايد زندگینامه‌ها، ایده‌ها و مناظره‌های نامزدهای انتخاباتی را ديد و بهترين را انتخاب كرد.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به اینکه انتخابات، جریانی برای انتخاب بين خوب و خوب‌تر است، گفت: هر فردی را كه شورای نگهبان او را تأييد كرده، خوب است، بنابراين انتخابات برای انتخاب بين خوب و خوب‌تر برگزار می‌شود.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی بر ضرورت اخلاق مداری در تبلیغات انتخابات نیز تاکید کرد و گفت:‌ رعایت اخلاق از سوی کاندیداها منجر به حضور پرشور و گسترده مردم پای صندوق‌های رأی می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یعقوبی اظهار داشت: اگر اخلاقمان زيبا بود، دینمان هم زيبا می‌شود، بنابراین بايد خودمان را درست كنيم چرا که پشت‌صحنه اعتقادات ما اخلاق ماست و مردم اعتقادات مرا نمی‌بینند، بلكه اخلاق ما را می‌بینند که اگر اخلاقمان زيبا بود مردم پي به زيبايي اعتقادات ما نیز می‌برند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha