جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله ناصری

حوزه/ استاد اخلاق حوزه گفت: احسان به والدین براساس روایات متعددی از ائمه معصومین(ع) دارای آثاری بسیار فراوانی است که راحتی در وقت مرگ، عمر طولانی و ازدیاد مال از آن جمله هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله محمد علی ناصری، ظهر امروز  در جمع اقشار مختلف مردم، در مسجد کمرزین، پیرامون احترام به والدین اظهار کرد: از امیرالمومنین(ع) روایت است که «بِرُّ الوالِدَينِ أكبَرُ فَريضَةٍ » احسان به پدر و مادر بزرگترین واجبات است .

وی با بیان این که پیامبر اکرم (ص) در روایتی می فرمایند «مَنْ يَضْمُنْ لى بِرَّ الْوالِدَيْنِ وَ صِلَةَ الرَّحِمِ اَضْمُنْ لَهُ كَثْرَةَ الْمالِ وَ زيادَةَ الْعُمْرِ وَ الْمَحَبَّةَ فِى الْعَشيرَةِ»، گفت: رسول مکرم اسلام(ص) می فرماید، کسی که بر من دو مطلب را ضامن بشود، من سه مطلب را برای او ضامن می شوم؛ کارهایی که که باید مومن انجام دهد، نخست احسان به پدر و مادر  و اطاعت از والدین در حیطه دستورات شرع و همچنین صله رحم است و اموری که پیامبر(ص) ضامن آن می شود این است که مال او زیاد، عمر او طولانی می شود و خویشاوندان همه او را دوست می دارند.

آیت الله ناصری تصریح کرد:  احسان به والدین آثار وبرکات متعددی از منظر ائمه معصومین(ع) دارد و در همین زمینه امام صادق(ع) می فرمایند «مَن أحَبَّ أن يُخَفِّفَ اللّه ُ عَزَّوجلَّ عَنه سَكَراتِ المَوتِ، فلْيَكُنْ لقَرابَتِهِ وَصُولاً و بوالِدَيهِ بارّا ،  هركه دوست دارد خداوند عزّوجلّ سكرات مرگ را بر او سبك گرداند، بايد به خويشانش رسيدگى و به پدر و مادرش نيكى كند. اگر چنين كند، خداوند عزّوجلّ سختى هاى مرگ را بر او آسان گرداند .

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که در همه عالم، مهربان تر از خدا نداریم، تصریح کرد: همه ما مصنوع و مخلوق خداییم و او ما را از همه بیشتر دوست دارد و می خواهد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha