پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‌الاسلام رجبی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در کنار اهتمام به برگزاری محافل شادی و جشن های مذهبی، از یک نکته بسیار مهم و کلیدی نیز نباید غفلت کرد و آن این است که ما به تبیین و تشریح فرهنگ و مکتب حسینی و قیام اباعبدالله (ع)برای عموم مردم خاصه نسل جوان اهتمام ویژه داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، ضمن تبریک سوم شعبان سالروز میلاد حضرت سیدالشهدا(ع) ابراز داشت: ماه شعبان از آن جا که موعد ولادت های پر خیر و برکت اهل بیت(ع) است و در آن ما روز شهادت حضرات معصومین(ع) رو نداریم، فرصتی است که شیعیان و محبین در آن به شادی و سرور مشغول شوند.

وی افزود: البته این شادی ها و شادکامی ها نباید به گونه ای باشد که خدای ناکرده موجبات نارضایتی اهل بیت(ع) و به خصوص امام زمان(عج) را فراهم کرده و در آن شاهد گناه و معصیت باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در کنار اهتمام به برگزاری محافل شادی و جشن های مذهبی، از یک نکته بسیار مهم و کلیدی نیز نباید غفلت کرد و آن هم این که مهم تر این است که ما به تبیین و تشریح فرهنگ و مکتب حسینی و قیام اباعبدالله (ع)برای عموم مردم خاصه نسل جوان اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی ادامه داد: البته بی شک در این باره باید با زبان روز و متناسب با اقتضائات زمانه سخن گفت و بسیار لازم است که در عصر کنونی به ویژه از ابزار رسانه از جمله فضای مجازی به درستی استفاده کرد تا سبک زندگی حسینی و سیره نورانی حضرت ثارالله برای عموم جامعه تبیین شود.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی اضافه کرد: همان طور که حضرت نیز به صراحتاً فرمودند از جمله مهم ترین اهداف قیام ایشان، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده که امروز هم از جمله ضروری ترین مسایل جامعه ما محسوب می شود به طوری که جامعه ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر نباشد به تصریح روایات ما یک جامعه مُرده است.

وی با اشاره به این نکته که ترس و واهمه امروز دشمنان انقلاب و اسلام از وجود فرهنگ و تفکر عاشورایی در کشور ماست، گفت: مناسبت هایی مثل سوم شعبان یا ماه محرم و صفر ، فرصت ارزشمندی است برای همه ما که بیشتر و بهتر درباره سیره و سبک زندگی امام حسین(ع) و اهداف و برنامه های قیام و نهضت ایشان بیندیشیم و از آن ره توشه بگیریم برای این که در دنیای امروز ، زندگی خوب و باشرافتمندانه ای در سایه عبودیت پروردگار داشته باشیم.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha