پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست مدیران مدارس علمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین در جمع مدیران مدارس علمیه این استان، گفت: مدیران مدارس باید ارتباط بیشتری با طلاب و نظارت در امور تحصیلی و تهذیبی آنان داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، در جمع مدیران مدارس علمیه قزوین با تبریک اعیاد شعبانیه، این ماه را منسوب به پیامبر اکرم (ص) دانست و گفت: ماه شعبان٬ ماه بسيار شريفى بوده و منسوب به پيامبر اكرم (ص) است به همين دليل می توان گفت که این ماه دارای فضائل و اهميت فراوان است.

وی افزود: اعمال زيادى در ماه شعبان وارد شده، ولى آنچه از روايات استفاده مى شود اين است كه بهترين دعاها و ذكرها در اين ماه استغفار است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: يكى از كارهايى كه بزرگان و پيشوايان دين در اين ماه انجام مى دادند٬ مناجات با خدای متعال است و از جمله این مناجات ها٬ مناجات معروف شعبانيه است كه اميرالمؤمنين(ع) و دیگر ائمه(ع) در ماه شعبان مى خواندند.

وی اظهار کرد: روزه گرفتن یکی از اعمال عبادی ارزشمند، خصوصا در برخی ماه‌ها از جمله ماه شعبان است، به‌طوری که امام صادق(ع) می‌فرمایند کسی که سه روز از این ماه را روزه بگیرد، خداوند را در عرش بهشتی زیارت خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در پایان بر ارتباط بیشتر مدیران مدارس با طلاب تاکید کرد و بیان داشت: مدیران مدارس علمیه تلاش داشته باشند که ارتباط بیشتری با طلاب و نظارت در امور تحصیلی و تهذیبی داشته باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha