پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حضرت آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه رسانه حوزه باید تقویت شود و قوی و امین باشد، گفتند: بسیاری از خبرگزاری ها آنچه به نفع است، پررنگ می کنند و آنچه به ضرر آنهاست، کمرنگ می کنند و رسانه های امانتداری که واقعیات را منعکس کنند، کم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری، مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه که در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به اینکه دنیا امروز تبدیل به یک خانه شده و همه چیز به یکدیگر مرتبط و شرایط تغییر کرده است، اظهار داشتند: ما باید خودمان را با این شرایط هماهنگ کنیم و متاسفانه هنوز این کار را انجام ندادیم.

ایشان تصریح کردند: امروز از یک طرف، مفاسد از جغرافیای دیگر به سمت ما منتقل می شود و از یک طرف هم ما می توانیم برنامه های خوب را به همین گونه منتقل کنیم؛ آنها دارند فساد منتقل می کنند و ما باید اخلاق، دین و ایمان را نشر و گسترش دهیم.

معظم له با بیان اینکه ما باید باور کنیم که دنیا تغییر کرده و این دنیای جدید اقتضائات، برنامه ها و اقدامات جدیدی را می طلبد، گفتند: اگر این مسائل را در ذهن قبول داشته؛ اما در عمل خبری نباشد، معنای آن ناباوری است.

این مرجع تقلید افزودند: امروز دنیا پذیرش برای قبول اسلام و مکتب اهلبیت(ع) دارد و پیروان اهلبیت(ع) سالانه افزایش پیدا می کنند.

*حوزه علمیه قم مهم ترین حوزه دنیای اسلام است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه امروز حوزه علمیه قم مهم ترین حوزه علمیه در دنیای اسلام است، گفتند: حوزه علمیه قم از الازهر مصر و دانشگاه دینی مدینه و ریاض هم گسترده تر است و ما وظیفه داریم این حوزه را به دنیا معرفی کنیم که چنین مرکز علمی مهم با این فعالیت ها وجود دارد.

*دستاوردهای حوزه به داخل و خارج از کشور معرفی شود

ایشان بر لزوم معرفی تولیدات مکتوب و فعالیت های پژوهشی حوزه علمیه قم تاکید کردند و افزودند: این دستاوردهای مهم حوزه را باید به دنیا معرفی کرد؛ حتی خود ایران هم نمی دانند حوزه چه خبر است و چه فعالیت هایی در اینجا انجام می شود؛ این خدمات حوزه در جنبه های مختلف باید معرفی شود.

معظم له با اشاره به اینکه اولویت ها را باید در نظر گرفت و تشخیص اولویت ها اهمیت بسیاری دارد، اظهار داشتند: آقایان این مسئله را بررسی و مطالعه کنند و اولویت ها را در نظر بگیرند و مطابق آن ورود کنند.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود به برخی آسیب های امروز اشاره کردند و گفتند: آسیب های بسیاری از ناحیه داخل و خارج، حوزه علمیه را تهدید می کند.

*تلگرام منشأ 40 درصد از جرائم است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به تماس اخیر خود با برخی از مسئولان فضای مجازی کشور، اظهار داشتند: این مسئولان به بنده گفتند منشا 40 درصد از جرائم واقع شده و پرونده هایی که راهی دادگستری می شود، از تلگرام و 20 درصد از اینستاگرام است.

ایشان افزودند: این ها از خارج کشور هرچه می توانند تزریق می کنند و یکی از عجایب این است کسی که متصل به تلگرام شود، تمام اطلاعات موبایلش به سرورهای آن منتقل می شود و این مسئله خطرناک و مشکل آفرین است.

*مهمترین راهکار مقابله با آسیب های فضای مجازی تقویت شبکه ملی اطلاعات است
معظم له با تاکید بر اینکه یکی از مهم ترین راهکارهای مقابله با آسیب های فضای مجازی، تقویت شبکه ملی اطلاعات است، افزودند: باید روی این راه حل فشار آورد و دولت شبکه ملی اطلاعات را راه اندازی نماید.

*رسانه رسمی حوزه تقویت شود

ایشان با تاکید بر اینکه رسانه حوزه باید تقویت شود و قوی و امین باشد، اظهار داشتند: بسیاری از خبرگزاری ها آنچه به نفع است، پررنگ می کنند و آنچه به ضرر آنهاست، کمرنگ می کنند و رسانه های امانتداری که واقعیات را منعکس کنند، کم است.

*خبرگزاری حوزه باید با صداقت و امانت اخبار را منتشر کند

معظم له با تاکید بر اینکه از خبرگزاری حوزه و نشریات رسمی حوزه انتظار می رود اخبار را با صداقت، امانت داری و سریع تر از دیگران منتشر کنند، گفتند: بسیاری از اوقات اولین خبری که با اشکالاتی منتشر می شود، در ذهن مردم می رود و بیرون آوردن آن از ذهن جامعه، کار مشکلی است. 

این مرجع تقلید در پایان با قدردانی از تلاش های حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری در اندونزی، گفتند: از خدمات شما در اندونزی تشکر می کنم و امیدوارم در مسئولیت جدید هم بتوانید بیشتر و بهتر خدمت کنید.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha