سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
اعتصاب عمومی و تعطیلی در سرتاسر کشمیر و جامو

حوزه/ ناآرامی‌‌ها در کشمیر ادامه داشته و در پی اعلان اعتصاب سراسری مناطق مختلف کشمیر کاملا به حالت خاموشی و تعطیلی درآمده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از pakobserver، ناآرامی‌ها در کشمیر و جامو ادامه داشته و امروز در پی اعلان اعتصاب سراسری، مناطق مختلف کشمیر کاملا به حالت خاموشی و تعطیلی درآمده است.

 این وضعیت در اعتراض به کشته شدن یک غیرنظامی سالمند با نام محمد یوسف بات، توسط نیروهای نظامی هندی در منطقه کوپوارا ایجاد شد. محمد یوسف بات یک پیرمرد 60 ساله بود که روز پنج‌شنبه در تظاهرات مسالمت آمیز در ناحیه پانزگام در کوپوارا در پی آتش گشودن ارتش هند به روی راهپیمایی مردمی جان خود را از دست داد.

فراخوان برای اعتصاب توسط رهبران مقاومت کشمیر از جمله سیدعلی گیلانی، میرواعظ عمر فاروق و محمد یاسین مالک داده شد و در همین راستا نیز تمامی مغازه‌ها و موسسات کسب و کار بسته شده و جاده‌های این کشور خالی از رفت و آمد می‌باشند.

در این میان مقامات هندی، نیروهای پلیس و شبه نظامیان را برای جلوگیری از برگزاری تظاهرات‌های ضدهندی در مناطق مختلف کشمیر مستقر کرده‌اند. این درحالی است که چند روز گذشته به مدت یک ماه استفاده از  وب‌سایت‌های اینترنتی و تمامی  شبکه‌های اجتماعی در سرتاسر کشمیر ممنوع اعلام شد.

سید علی گیلانی رهبر حزب حریت طی انتشار بیانیه‌ای در سرینگر گفت: هند به سرعت و در اثر سیاست‌های فاشیستی حاکمان آن به سرزمین هندوها تبدیل می‌شود.

گیلانی حمله پلیس به موسسات آموزشی در پولواما و شوپیان و ضرب و شتم دانش آموزان و معلمان کشمیری را محکوم کرده و گفت: هند علیه جنبش غیرمسلح کشمیر اعلان جنگ کرده و دره کشمیر عملا به ارتش و پلیس واگذار شده است.

رهبران دیگر حزب حریت نیز از جمله میرواعظ عمر فاروق و جهانگیر غنی بات، عبدالقیوم وانی رئیس انجمن معلمان و محمد شافی لون رهبر جنبش کارمندی نیز در بیانیه‌های جداگانه‌ای، تعرض به دانش آموزان و معلمان توسط نیروهای ارتش هند را محکوم کردند.

عبدالقیوم بانی گفت: اگر بی‌رحمی‌ها و تعرض به دانش آموزان کشمیری پایان نگیرد، معلمان در سرتاسر سرزمین اشغالی کشمیر علیه هند به خیابان‌ها می‌ریزند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha