پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ هدف برخی ناهنجاري های فرهنگی در شهر قم، عادی سازی زشتي ها و شکستن قبح آنها است که بعد با هجمه عظيمی به روحانيت بگويند شما محيطی که در آن زندگي مي‌‌کنيد را نمي‌‌توانيد بسازيد و اصلاح کنيد، آيا مي‌‌خواهيد جامعه را اصلاح کنيد؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» آيت الله سید هاشم حسینی بوشهری در جمع اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان  قم، ضمن تبريک اعياد شعبانيه، از فعاليتهای ستاد و اعضای آن در احيای دو واجب امر به معروف و نهي از منکر تقدير و تشکر کرد.

امام جمعه قم افزود: فريضه امر به معروف و نهي از منکر، يک مقوله سهل و ممتنع است، اين همه سفارش که در قرآن و روايات اهل بيت(ع) پبرامون آثار و برکات اين دو واجب ذکر شده، دريايی از معارف است که مربوط به اين فريضه می باشد، و دليل اين اهميت اين است که «تقام به الفرائض»؛ بقيه واجبات در سايه اين فريضه قوام پيدا مي‌‌کنند.

آيت الله حسینی  بوشهری ادامه داد: با توجه به بيانات مقام معظم رهبری پيرامون شبيخون و ناتوی فرهنگي دشمن، که از تمام فضاهای ممکن مانند فضاهای مجازی برای رسيدن به مقصود شوم خود استفاده می‌‌کنند، اقامه فريضه مهم امر به معروف و نهی از منکر، صرفا با يکسری کارهای ظاهری مانند نصب بنر و پوستر و اينگونه امور محقق نمی‌‌شود، بلکه نيازمند عزم جدی برای آسيب شناسی اجتماعی و راهکارها و روشهای مقابله با آنها است.

نماینده مردم بوشهر در خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس، ما تمام امکانات را به ميدان برديم تا پيروز شويم و به عنوان يک مسئله ملی با آن برخورد کرديم، و يک بودجه کلان برای آن در نظر گرفته شد، الان درگير يک جنگ خاموش هستيم، ديروز پشت خاکريز می‌‌جنگيدیم، اما الان در جامعه و در خانه تک تک افراد جامعه جبهه ای برپا شده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهارداشت: واقعا مسئوليت سنگين و خطيری است که اگر تمام وقت خويش را در اين امر مصروف داريد، باز کم است، چرا که محيط فعاليت شما؛ عُش آل محمد(ص) مي‌باشد که الگويي برای تمام کشور است.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: هدف برخی ناهنجاري های فرهنگی در شهر قم، عادی سازی زشتي ها و شکستن قبح آنها است، که بعد با هجمه عظيمی به روحانيت بگويند شما محيطی که در آن زندگي مي‌‌کنيد را نمي‌‌توانيد بسازيد و اصلاح کنيد، آيا مي‌‌خواهيد جامعه را اصلاح کنيد؟

معاون جامعه مدرسین خطاب به دبير و اعضای ستاد امر به معروف و نهي از منکر استان قم گفت: شما در قم بايد الگو برای ساير استانها و مراکز باشيد، مسئوليتي را که پذيرفتيد دغدغه جدی شما باشد، که بعد از يکسال، خروجي مثبتي داشته باشد.

وی افزود: توصيه مي‌‌کنم برای آسيب شناسی و يافتن راهکار، کارشناسان خبره‌‌ای دعوت کنيد، در جمع اتاق فکر و هيئت انديشه‌‌ورز خود، جلسات فکری زيادی داشته باشيد که علاوه بر خودتان، بقيه استانها را نيز پشتيبانی و حمايت کنيد.

در ابتداي اين ديدار، حجت الاسلام معرفت، دبير ستاد امر به معروف و نهي از منکر استان قم، گزارشی از فعاليتها و اقدامات اين ستاد ارائه کرد و ضمن اشاره به تاکيد مراجع عظام و بزرگان حوزه بر احيای اين دو واجب، سعي اين ستاد را بر اجراي منويات آن بزرگان خواندند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha