جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اقا تهرانی

حوزه/ عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) گفت: دشمن در تلاش است که به ما تحمیل کند به حداقلی بودن دین در شرایط امروز برسیم و بپذیریم که دین حداقلی برای ما کفایت می کند، در حالی که اسلام یک دین جامع و کامل است و روحانیت باید ابعاد آن را تبیین کند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در ویژه برنامه سلسله نشست های اندیشه ورز ایستگاه انتخابات، که در مدرسه علمیه صدر بازار اصفهان برگزار شد، اظهار کرد:  خطر سکولار  و سکولاریسم یک خطر جدی برای جامعه اسلامی است .

وی با بیان اینکه همه اقشار جامعه در معرض این خطر هستند و هیچ کس و هیچ نهادی حتی روحانیت و حوزه های علمیه از آسیب های آن در امان نیستند، گفت: هیچ زمان نمی توان با توجیه  اینکه ما در مرکز تحصیل علوم اسلامی و دینی هستیم، در حوزه های علمیه فعالیت می کنیم، درس دین می خوانیم و فقه یادگرفته ایم، خود را مبرا از خطر سکولار بدانیم.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی  تصریح کرد: دشمن در تلاش است که به ما تحمیل کند به حداقلی بودن دین در شرایط امروز برسیم و بپذیریم که دین حداقلی برای ما کفایت می کند، در حالی که اسلام یک دین جامع و کامل است و روحانیت باید ابعاد آن را تبیین کند.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تاکید کرد: در حال حاضر شاهدیم متاسفانه برخی از مسئولین داخلی بیان های سکولاری دارند و سخنانی چون مربوط نبودن اقتصاد  و سیاسیت به روحانیت و حوزه های علمیه را مطرح می سازند.

این کارشناس دینی عنوان کرد: چگونه اقتصاد به روحانیت ربطی ندارد، در حالی که دین اسلام یک دین کامل و جامع بوده و روحانیت "مکاسب" چند صد صفحه ای می خواند که تنها بخشی از اقتصاد است.

وی ابراز کرد: با یک بررسی اجمالی بر روایات اهل بیت(ع) می توان به عمق فرمایشات ائمه اطهار(ع) در زمینه اخلاقیات و تاکید اسلام پی برد ، ولی ما در جامعه اسلامی روی چنین بحثی کم کار کرده ایم، حتی در مجلس شورای اسلامی هم منشوری به نام «اخلاق نماینده» وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی اذعان کرد: امروز شاهدیم که همچون صدر اسلام، جبهه باطل در  امر باطل و غلط خود وحدت دارد ولی جبهه حق هنوز در شک و شبهه بسر می برد.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: براساس آمار تقریباً ما در هر سال یک انتخابات در کشور برگزار کرده ایم که در همه آنها ملت شریف ایران حضور قوی  و پرشور داشته اند، در نظام جمهوری اسلامی ایران حضور پرشور مردم پای صندوق های رای یک شاخص و اصل است، براین مبنا یکی از معیارهای عملکرد شورای نگبهان تشویق افراد برای آمدن پای صندوق های رالی است .

 نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اصول اولیه و اصلی ما  این است ما مطالبات رهبری را بشناسیم و تشخیص بدهیم  و آن در جامعه  تببین کنیم ، ولی متاسفانه  شاهدیم امروز رهبری فرمایشی دارند و فردای ان روز برخی از مسئولین  سخنی برخلاف مطالبات رهبری مطرح می کنند.

وی در پایان بیان کرد: ما همواره براساس سیره اهل بیت(ع) باید به دنبال فرد اصلح باشیم و از عدم مقبولیت آن هراسی نداشته باشیم، باید اصلح را بشناسیم و به جامعه معرفی کرد و سپس آن را حمایت نمود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha