جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسن وحدتی شبیری

حوزه/ همایش «ملی اتحاد حقوقی جهان اسلام»، ۱۴ اردیبهشت ماه، در مجتمع امین قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید حسن وحدتی، امروز در نشست خبری که با موضوع همایش ملی «اتحاد حقوقی جهان اسلام» در مجتمع امین وابسته به جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد گفت:  همگرایی و اتحاد حقوق دانان جهان اسلام در داخل و خارج کشور مسئله مورد تاکید همایش است؛ اساسا در مورد جایگاه اتحاد و وحدت افزایی و حفظ حقوق مسلمین در مقابل دشمنان تاکید های فراوانی از قرآن و اهل بیت(ع) ارائه شده است.

دبیر علمی همایش ملی «اتحاد حقوقی جهان اسلام» عنوان کرد: اتحاد مسلمانان  از مباحثی است که درقانون اساسی جمهور اسلامی  دستور داده شده که لازم است برای حفظ وحدت در مقابل مسلمانان حرکت کرد و بی تفاوت نبود.

 وی افزود: در کشور و  به مناسبت هفته وحدت و روز مبعث پیامبراسلام(ص) همیشه همایش و کنفرانس هایی بین المللی با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی برگزاری می شود،اما هیچ گاه به صورت تخصصی روی مسئله حقوق تاکید نشده است، بر همین اساس ایده طرح همایش تخصصی اتحاد حقوقی جهان اسلام شکل گرفت و با اساتید دانشگاهای مطرح کشور در حوزه حقوق مطرح و مورد موافقت و حمایت مراکز علمی و داخلی قرار گرفت.

حجت الاسلام وحدتی عنوان کرد: این همایش با استفاده از عناوین کمیسیون ها درسال 93 با عنوان اتحاد حقوقی جهان اسلامی با هدف آشنایی و  ایجاد دوستی بین اساتید حقوق دانشگاه های کشور با حقوقدانان حوزه، تعامل سازنده با حقوق دانان درحوزه تخصصی و نهایتا ارائه راهکار برای رفع مشکلات حقوقی جهان اسلام برگزیده شد.

دبیر علمی همایش ملی «اتحاد حقوقی جهان اسلام» افزود: برای برگزاری همایش در روز 14 اردیبهشت ماه، با نهاد حقوقی مجلس شورای اسلامی، مشورتهایی شد و درهمین رابطه مسئولین برگزار کننده همایش دیدارهای جداگانه ای با مراجع تقلید و  علما داشتند و حتی مورد تشویق این بزرگان نیز قرارگرفته است.

حجت الاسلام وحدتی گفت: این همایش قطعا آغاز حرکت علمی بزرگ در منطقه و بعدا در سطح بین  الملل است و برای این همایش نیز اقدامات اجرایی و علمی گسترده، فراخوان مقاله و برگزاری کمیسیونهای در نظر گرفته شده که باعث رونق بیشتر این همایش و حرکت علمی است.

دبیر علمی همایش عنوان کرد: با همکاریهای که با آستان قدس رضوی صورت گرفته، همایش بین المللی جهان اسلام نیز در آبان ماه درشهر مشهد برگزار خواهد شد.

 وی افزود: تا کنون برای این همایش ملی 120 مقاله درمباحث مختلف حقوقی پارلمانی، آئین دادرسی، مدلهای اتحاد، حقوق کیفری ودیگر موضوعات حقوقی  به دبیر خانه همایش رسیده که از بین اینها 20 مقاله از طلاب جامعه المصطفی است.

حجت الاسلام وحدتی افزود:  از بین مقالات تنها 4 مقاله برتر شناخته شده و در روز همایش ارائه و از صاحبان اثر برتر تقدیر خواهد شد.

دبیر علمی همایش عنوان کرد: برگزاری این همایش می تواند گام مؤثری در رفع مشکلات جهان اسلام بردارد و حقانیت مسلمانان را بیش از گذشته آشکار کند.

وی خاطرنشان کرد: همایش «ملی اتحاد حقوقی جهان اسلام»در روز 14 اردیبهشت ماه جاری در مجتمع امین قم برگزار می شود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha