جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مراسم سالروز میلاد حضرت عباس(ع) و گرامیداشت روز جانباز در مدیریت حوزه قزوین

حوزه/ کارشناس مذهبی، حضرت عباس(ع) را نماد ولایتمداری و بصیرت دانست و گفت: حضرت ابوالفضل(ع) به خاطر همین بصیرت بالا و پیروی از امام عصر خود به درجه ای از مقام رسیدند که حتی شهیدان دیگر نیز در روز قیامت به این مقام غبطه می خورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سیدمهدی خضری، در مراسم سالروز میلاد حضرت عباس(ع) و گرامیداشت روز جانباز، که با حضور امام جمعه قزوین و جمعی از طلاب و اساتید، در محل سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه قزوین برگزار شد، اظهار داشت: حضرت عباس(ع)، نزد خدا منزلت و جایگاه بزرگی دارد.

وی با بیان این که حضرت ابوالفضل(ع) نور چشم و امید اهل بیت(ع)، اسوه کرامت و بزرگ منشی، علمدار، سردار و سقای دشت کربلا و نمایشگاهی از فضائل و خوبی هاست، گفت: حضرت عباس(ع) بزرگ مردی که در فضل، کمال، فتوت، ایثار، عشق، شجاعت و رادمردی الگویی برجسته است.

این کارشناس مذهبی افزود: حضرت ابوالفضل(ع) در اخلاص، استقامت و پایمردی نمونه است و در هر خصلت نیک و صفت ارزشمندی که کرامت یک انسان به آن بسته است، سرمشق است.

وی از حضرت عباس(ع) به عنوان ایثارگر و تکیه گاه ولایت یاد کرد و با بیان این که شجاعت قمر منیر بنی هاشم(ع) در دشت کربلا مثال زدنی است، گفت: شجاعتی که حضرت عباس(ع) در برابر دشمنان داشتند بسیار تحسین برانگیز ومثال زدنی است و البته ایشان همیشه مطیع امر ولایت بودند.

حجت الاسلام خضری خاطرنشان کرد: آنچه که در بین مردم از شخصیت حضرت عباس(ع) مطرح است، شجاعت مثال زدنی و منحصر به فردی است که این شهید والامقام از آن برخوردار بوده، اما باید توجه داشته باشیم که ایشان در کنار برخورداری از این فضیلت، از بصیرت و ولایتمداری بسیار بالایی برخوردار بودند.

وی اظهار کرد: حضرت ابوالفضل(ع) به خاطر همین بصیرت بالا و پیروی از امام عصر خود به درجه ای از مقام رسیدند که حتی شهیدان دیگر نیز در روز قیامت به این مقام غبطه می خورند.

این کارشناس حوزوی در بخش پایانی سخنان خود، به برگزاری انتخابات اشاره و بیان داشت: مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران کشور بیان نمودند که  فرد اصلح را انتخاب نموده و باید تلاش نماییم که  بصیرت خود را در این آزمون پیش رو به خوبی به دشمنان  ویاوه گویان نشان دهیم.

در پایان این جلسه، یکی از طلاب حوزه علمیه در رثای این جانباز کربلا به مولودی خوانی پرداخت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha