پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید محمد موسوی اصفهانی

حوزه/ حجت الاسلام موسوی اصفهانی گفت: خواب غفلت عده ای که در جامعه موثر بودند، سبب شد که غدیر و سفارش های نبی مکرم اسلام(ص) فراموش شود، برخی ترسیده بودند و عده ای هم با بی بصیرتی و سکوت مسبب اصلی این همه ظلم شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان حجت الاسلام سید محمد موسوی اصفهانی، استاد حوزه علمیه همدان، شب گذشته در مراسم هفتگی هیئت مکتب الصادق(ع) طلاب و روحانیون شهر همدان، بیان داشت: با مطالعه تاریخ زندگی امام سجاد(ع) متوجه می شویم که کنار کشیدن خواص جامعه سبب شد تا وضعیت سیاسی، امنیتی و فرهنگی آن زمان دارای مشکلات فراوانی شود.

وی در ادامه افزود: اگر خواص خود را کنار بکشند و به دنبال مسائل و منافع شخصی بروند، جامعه اسلامی در تمامی ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دچار مشکل خواهد شد  که مسبب اصلی این حادثه آنها هستند.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به مشکلات پیش آمده در زمان امام سجاد(ع) گفت: بی بصیرتی خواص سبب شد تا دین حضرت محمد مصطفی(ص) با آن که بعضی از اصحاب ایشان زنده بودند، به فراموشی سپرده شود.

وی در ادامه گفت: حجاج بن یوسف در بصره به مردم ظلم های فراوانی کرد و حتی مخالفان را در مسجد جامع شهر به شهادت رساند، این یکی از کوچک ترین انحرافاتی بود که مسبب اصلی آن خواص بودند.

وی ادامه داد: آنقدر شبهات در بین مردم زیاد شده بود و  خفقان علمی وجود داشت که عده ای از جوانان حتی نماز خواندن درست را بلد نبودند و  این سؤال مطرح می شود که اگر خلافت به دست اهلش می افتاد آیا وضعیت این گونه می شد؟.

حجت الاسلام موسوی اصفهانی بیان کرد: خواب غفلت عده ای که در جامعه موثر بودند، سبب شد که غدیر و سفارش های نبی مکرم اسلام(ص) فراموش شود، برخی ترسیده بودند و عده ای هم با بی بصیرتی و سکوت مسبب اصلی این همه ظلم شدند.

استاد حوزه علمیه همدان در پایان تاکید کرد: طلاب در برنامه های تبلیغی خود مساله سیاسی بودن دین اسلام را تبیین کنند و به مردم بفهمانند که اسلام دینی اجتماعی و سیاسی است نه فردی، و باید با تفکر جدایی دین از سیاست مقابله کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha