جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 414538
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸
بانوی مسلمانی که مجبور شد میان شغل و حجاب یکی را انتخاب کند!

حوزه/یک بانوی محجبه که قصد داشت در شرکت خطوط هوایی اسکاندیناوی مشغول به کار شود، توسط کارفرمایانش مطلع شد که در صورت داشتن حجاب او را استخدام نمی‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یک بانوی مسلمان به نام آیا الحسنی در کشور سوئد پیشنهاد شغلی از سوی شرکت خطوط هوایی اسکاندیناوی دریافت کرده بود، اما بعدها از سوی این شرکت به او اعلام شد که تنها در صورتی او را در این شغل استخدام می‌کنند که کشف حجاب کند.

این شرکت برای ایجاد آیین نامه جدید به رای «دیوان دادگستری اروپا» اتکاء کرده بود که ماه مارس گذشته به تصویب رسیده و به کارفرمایان در کشورهای اروپایی اجازه می‌دهد پوشیدن حجاب و روسری اسلامی را در محل کار ممنوع سازند. با این حال الحسنی که برای به دست آوردن این شغل آزمون‌ها و مصاحبه‌های متعددی را پشت سرگذاشته و حتی ویدئویی از فعالیت‌های خود را برای آن‌ها ارسال کرده بود، این اقدام شرکت خطوط هوایی اسکاندیناوی را تبعیض‌آمیز عنوان کرده و گفته است: هم ناراحت و هم شوک زده بودم و فکر نمی‌کردم این شرکت دست به چنین اقدامی بزند. شرکت باید از همان آغاز آیین نامه‌ مربوطه را روشن می‌ساخت. آن‌ها که ویدئوی من را با حجاب دیده بودند و با من از همان آغاز مصاحبه کردند چرا از اول حرفی در این باره نزدند؟

دیوان دادگستری اتحادیۀ اروپا اواسط ماه مارس 2017  طی حکمی اعلام کرد که  کارفرمایان می‌توانند کارکنان خود را از پوشیدن نمادهای مذهبی از جمله حجاب سر منع کنند. این نهاد بین‌المللی پس از بررسی پروندۀ دو زن مسلمان از فرانسه و بلژیک که به دلیل امتناع از برداشتن حجاب خود، از محل کار اخراج شده بودند این حکم را صادر کرد. این حکم ممنوعیت پوشیدن و همراه داشتن هرگونه نماد مذهبی، سیاسی یا فلسفی را شامل می‌شود. این نخستین بار است که دیوان دادگستری اروپا حکمی درباره پوشش حجاب می دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha