جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن ربانی-رئیس مرکز خدمات حوزه

حوزه/رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: مرکز خدمات نقش کمیته امدادی ندارد بلکه وظیفه پشتیبانی از مبلغان، اساتید و پژوهشگران را بر عهده دارد تا آنان بتوانند بهتر به تحصیل، تدریس، تحقیق و تبلیغ بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن ربانی، شب گذشته در جمع روحانیون، طلاب و اساتید حوزه علمیه کرمانشاه، اظهار داشت: مرکز خدمات حوزه توفیق دارد که در خدمت روحانیون و حل مشکلات آنان باشد.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور در ادامه با اشاره به جایگاه و منزلت روحانیت در جامعه، گفت: تکریم علما، تکریم رسول الله(ص) است و باید این مهم همواره مورد توجه قرار گیرد، چرا که حفظ دین ثمره مجاهدت های علمای بزرگوار است

حجت الاسلام والمسلمین ربانی ادامه داد: علما در طول تاریخ با مجاهدت های فراوان تلاش کردند تا دین و معارف غنی اهل بیت(ع) در دل و جان مردم جای بگیرد و نسل به نسل منتقل شود.

وی با بیان این که تاریخ درباره ما روحانیون قضاوت و داوری خواهد کرد، بنابراین امروز وظیفه حفظ دین و دستگیری از مردم بر عهده ماست، ابراز داشت: فضلا و روحانیون باید در مسیر خود صبور و شکیبا باشند، زیرا این اصل مهمی در کار آنهاست.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور با تاکید بر ضرورت توسعه خدمت رسانی دینی و فرهنگی به مردم، گفت: در نظام اسلامی فرصتی برای خدمت، هدایت و دستگیری و خیرخواهی مردم فراهم شده و باید قدر این فرصت را به بهترین وجه ممکن بدانیم.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی، تربیت طلاب در مدارس علمیه را گام مهمی در خدمت رسانی دینی و فرهنگی به جامعه دانست و ادامه داد: پرورش سربازان ولیعصر (عج) در کنار علم، تقوا، حسن خلق، محبت و مهربانی معنا می یابد و ما به اینها نیازمندیم.

وی تصریح کرد: یکی از بهترین نعمتهایی که به روحانیت داده شده، امر تربیت و پرورش، آموزش و تدریس است، فرصتی که برای هر کسی پیش نمی آید، لذا باید شکر این نعمت را به جای آوریم.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه در ادامه با اشاره به این که مرکز خدمات نقش کمیته امدادی ندارد بلکه وظیفه پشتیبانی از مبلغان، اساتید و پژوهشگران را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: مرکز خدمات خود را موظف می داند که موانع پیش روی طلاب و اساتید را بر دارد و تا جایی که می تواند مشکلات را کم کند تا آنان بهتر بتوانند به تحصیل، تدریس، تحقیق و تبلیغ بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی در پایان به ویژگی های مردم ولایتمدار و مومن کرمانشاه اشاره کرد و گفت: مردم کرمانشاه در دینداری و مرزداری نمونه هستند و علمای بزرگی در این استان رشد کرده اند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha