سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
ماه شعبان

حوزه/ حجت‌الاسلام منصوری گفت: کمک به دیگران، برگشت از مسیر خطا به راه درست، استغفار، توبه و توجه به خداوند متعال و اعمال نیک، از عمده کارهایی است که جوانان می‌توانند با انجام این‌ها در ماه مبارک شعبان، مسیر صحیح بندگی را پیدا کنند.

حجت‌الاسلام عباس منصوری، کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک شعبان، به ظرفیت‌های اجتماعی این فصل بندگی اشاره کرد و اظهارداشت: خداوند متعال در طول سال، ایامی را برای بندگانش قرار داده تا مردم به‌واسطه این ایام، از گناهان خود توبه و راه سعادت ابدی را در پیش گیرند که بنا به روایات معتبر یکی از بهترین این ایام، ماه مبارک شعبان است.

وی با بیان اینکه دل‌های مردم در این ایام، به یکدیگر نزدیک می‌شوند، گفت: سه ماه «رجب»، «شعبان» و «رمضان» به دلیل نزول برکات آسمانی و باز شدن درب‌های برکت به روی بندگان، دل‌های مردم به یکدیگر نزدیک و آسیب‌های اجتماعی به تبع آن کمتر و کمتر می‌شود.

کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، با تأکید بر ضرورت توجه جوانان به اعمال فردی این ماه مبارک، تصریح کرد: کمک به دیگران، برگشت از مسیر خطا به راه درست، استغفار، توبه و توجه به خداوند متعال و اعمال نیک، از عمده کارهایی است که جوانان می‌توانند با انجام این‌ها در ماه مبارک شعبان، مسیر صحیح بندگی را پیدا کنند.

حجت‌الاسلام منصوری، به بخشی از اعمال مشترك ماه شعبان، اشاره کرد و افزود: فرستادن روزانه هفتاد مرتبه «أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَةَ» و همچنین «أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ الَّذِي لا إِلهَ إِلَّا هُوَ الرَّحْمنُ الرَّحِيمُ الْحَيُّ الْقَيُّومُ وَ أَتُوبُ إِلَيْهِ‏» بسیار مجرب و کاربردی در بخشش گناهان است؛ چراکه در روايات آمده است «بهترين دعاها و ذكرها در اين ماه استغفار است و هر كه در هر روز از اين ماه هفتاد مرتبه استغفار كند مثل آن است كه هفتاد هزار مرتبه در ماه‌های ديگر استغفار کرده است».

این کارشناس دینی، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، اذعان داشت: صدقه دادن در این ماه مورد تأکید بسیاری از ائمه اطهار(ع) است تا جایی که حضرت پیرامون این ماه عزیز می‌فرمایند که «به خدا قسم ثواب روزه ماه شعبان بهشت است. و بهترين اعمال در اين ماه نیز تصدق و استغفار می‌باشد و هر كه تصدق كند در ماه شعبان، حق‌تعالی آن صدقه را تربيت كند همچنان كه يكى از شما بچه شترش را تربيت مى‏كند تا آنكه در روز قيامت به صاحبش می‌رسد در حالتى كه به قدر كوه احد شده باشد» و این روایت تنها بخشی از روایات گران‌بهایی است که پیرامون ماه شعبان العظیم آمده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha