چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله مرتضی مقتدایی در دیدار مسئولان مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: ما در سفرهای خارجی از نزدیک مشاهده کرده ایم چشم امت ها، ملت ها و دانشگاه ها به ایران و حوزه علمیه می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» آیت الله مرتضی مقتدایی پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولان مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه اظهار داشت: فعالیت های مناسبی در زمان معاونت حجت الاسلام والمسلمین زمانی در معاونت بین الملل حوزه های علمیه و فعالیت حجت الاسلام والمسلمین مولایی در مرکز خبر حوزه انجام شده است که باید ادامه پیدا کند.

وی ابراز داشت: در این راستا مسئولیت شما دوچندان است؛ چون حفظ شأن و جایگاه حوزه در سه امر ارتباطات، رسانه و بین الملل حوزه مهم است و باید برای آن تلاش کرد.

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: باید نظر رهبر انقلاب، مراجع عظام تقلید، شورای عالی و جامعه مدرسین در فعالیت های بین المللی حوزه تأمین گشته و برنامه ها با مشورت آنان انجام گردد،ما در سفرهای خارجی از نزدیک مشاهده کرده ایم که چشم امت ها، ملت ها و دانشگاه ها به ایران و حوزه علمیه می باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: مردم کشورهای گوناگون به دنبال استفاده نظریات انقلاب، ایران و امام راحل، رهبر انقلاب، مراجع و حوزه علمیه بوده و باید روز به روز کاری کنیم که بر این استقبال ها افزوده شود.

آیت الله مقتدایی با بیان این مطلب که حفظ جایگاه موجود بسیار مهم است، اظهار داشت: حجت الاسلام والمسلمین زمانی جایگاه حوزه و انقلاب را به درستی حفظ نموده و فعالیت های مناسبی انجام داده بودند.

وی ابراز داشت: عنوان معاونت از بین الملل حوزه برداشته و با نام مرکز ارتباطات و بین الملل ادامه کار می دهد؛ اما فعالیت ها گسترده تر و برنامه ها بیشتر شده است، باید فضلای حوزه را در کشورهای گوناگون در معرض پاسخ به شبهات، سئوالات و نیازها قرار داد تا بتوان دستاوردهای بهتری کسب کرد.

عضو خبرگان رهبری ارتباط با مراکز علمی و دانشگاهی را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: در سفرهایی که به کشور آلمان، سوئیس و ... داشتیم، درخواست استاد از حوزه علمیه قم داشته اند تا بتوانند از نظرات ما بهره ببرند؛ حتی بیان می کردند ما رشته ای را ایجاد می کنیم تا استاد حوزه علمیه قم در این کشور حضور پیدا کند و تدریس نماید.

عضو جامعه مدرسین با بیان این مطلب که یکی از پایه های پیدایش بیداری اسلامی در کشورهای منطقه، همین ارتباطات بوده است، اظهار داشت: مبارزه با استکبار و مقاومت در برابر آنان مورد پذیرش ملت ها بوده و این حرکت ایران اسلامی برای آنان بسیار جالب بوده است.

آیت الله مقتدایی به موضوع رسانه حوزه نیز اشاره کرد و ابراز داشت: در خبرگزاری و افق حوزه فعالیت های مناسبی صورت پذیرفته و باید این راه ادامه پیدا کند؛ البته اگر اشکالاتی هم وجود دارد طبیعی است باید رفع گردد، اما رسانه حوزه جایگاه مناسبی در میان مراجع و اساتید پیدا کرده و باید اعتدال موجود در این رسانه ادامه پیدا کند.

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: رهبر انقلاب در سفر به قم حوزه را موظف به اقدام در آموزش و پرورش کرده و از وضع موجود رضایت نداشتند و فرمودند باید روحانی در مدارس حضور پیدا کنند، در همان زمان بود که وزیر آموزش و پرورش را به قم دعوت کرده و نشستی داشتیم که خروجی آن ستاد همکاری های حوزه و آموزش پرورش است که دستاوردهای مناسبی داشته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: تفاهم نامه های مناسبی در حوزه به امضاء رسیده که باید ادامه پیدا کرده و ستاد همکاری ها یکی از خروجی های این تفاهم نامه ها می باشد، امروز عطش فراوانی برای معنویت وجود دارد و حوزه باید آن را به مخاطبان خود در مجامع بین المللی برساند.

وی خاطرنشان ساخت: بهترین راه برای انتقال معنویت و اساس و پایگاه های انقلاب، فعالیت های بین المللی است که شما مسئولان باید در این راه تلاش داشته باشید.

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: امام راحل با خلوص خود توانست انقلابی همچون انقلاب اسلامی ایران پیاده نماید که فعالیتی عجیب در سطح بین المللی بوده است؛ مسئولان بین الملل حوزه باید با نیت خالص در این راه وارد شده و خداوند متعال نیز کمک خواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha