شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حمد صالح القطان نویسنده و تحلیل گر سیاسی کویتی

حوزه/ حمد صالح القطان نویسنده و تحلیل گر سیاسی کویتی گفت: اولین راه مبارزه با تروریسم که امروز جهانیان از آن رنج می برند، در حقیقت وحدت انسانی و اسلامی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حمد صالح القطان نویسنده و تحلیل گر سیاسی کویتی گفت: اولین راه مبارزه با تروریسم که امروز جهانیان از آن رنج می برند، در حقیقت وحدت انسانی و اسلامی است.

وی این سخنان را در حاشیه سیزدهمین جشنواره فرهنگی جهانی"بهار شهادت" که توسط آستان مقدس حسینی و عباسی به مناسبت میلاد با سعادت امام حسین و حضرت عباس و امام سجاد (علیهم السلام) برگزار شد، بیان کرد.

القطان گفت: هر زمان که ادیان و طایفه ها در مقابله با تکفیری ها متحد شدند، به آسانی خواهند توانست پروژه ها و برنامه های آن را در تفرقه افکنی بین بشر و ظلم به آنان، پایان دهند.

وی افزود: امام حسین (ع) مایه وحدت تمام بشریت و تمامی مظلومین جهان است و باید از او طلب کمک کنیم تا به ما در مبارزه با تکفیر و ظلم اراده بدهد.

القطان تصریح کرد: بسیج مردمی با جانفشانی خود، چهره ای حقیقی از اسلام و اصول انسانی آن ارائه می دهد تا جهانیان حقیقت دین اسلام را بشناسند و این مسئله برخی افکار و تصوراتی که نسبت به اسلام وجود دارد و بخش زیادی از این تصورات به خاطر اقدامات گروهک تروریستی داعش است، تغییر داده است.

این تحلیلگر  کویتی ادامه داد: ما در شرایطی همانند شرایط دوران زندگی امام حسین (ع) و اصحاب ایشان زندگی می کنیم. بسیاری از مسیحی ها هستند که به امام حسین (ع) ایمان می آورند اما تکفیری هایی  که ادعای اسلام دارند با مسیحیت و مسلمانان شیعه و سنی می جنگند؛ آن هم به خاطر اینکه به زیارت امام حسین (ع) می روند و با مصیبت امام (ع) همدردی می کنند.

فعالیت های جشنواره "بهار شهادت" از یکشنبه گذشته و با مشارکت شخصیت های علمی، دانشگاهی، ادبی، دینی، سیاسی، رسانه ای و نمایندگان ادیان و مذاهب و طایفه های مختلف از 35 کشور آغاز شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha