جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه امروز مشکل اصلی کشور، اقتصادی است گفتند: با اینکه مشکلات اقتصادی بسیار مهم و در اولویت است، اما مشکلات کشور منحصر به این موضوع نیست بلکه آمار بالای طلاق، مواد مخدر، مفاسد فضای مجازی و سایر آسیب های اجتماعی نیز مهم و پرداختن به آنها ضروریست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم با اشاره به اهمیت انتخابات و لزوم توجه نامزدهای انتخاباتی به اخلاق گفتند: امیدواریم برادرانی که  نامزد شده اند، در مناظرات یا سایر برنامه های تبلیغی خود ضمن رعایت اخلاق، به سه نکته مهم توجه داشته باشند.

معظم له در بیان توصیه اول خود به نامزدهای انتخاباتی گفتند: نامزدهای انتخابات سعی کنند در این مدت مردم را به آینده امیدوار سازند و به گونه ای مشکلات کشور را بزرگ جلوه ندهند که مردم نا امید شوند.

ایشان افزودند: امید در زندگی بسیار خوب و تاثیر گذار است و بسیاری از انحرافات و کجی ها مانند تنبلی و سستی به خاطر نبودن انگیزه و امید کافی در زندگی است، لذا کاندیدا ها در مورد آینده به مردم امید بدهند.

*در انتقاد کردن نکات مثبت نیز ذکر شود

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در توصیه دوم خویش به نامزدهای انتخاباتی گفتند: در انتقادهای خود از دیگر نامزدها ابتدا به ذکر نقاط قوت و خوبی هایی که انجام داده است بپردازید سپس از او انتقاد کنید، چرا که این روش موثرتر است نه اینکه تنها به ذکر نقاط ضعف و منفی طرف مقابل بپردازید و خوبی های او را نبینید.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه امروز مشکل اصلی کشور، اقتصادی است در توصیه سوم خود تاکید کردند: با اینکه مشکلات اقتصادی بسیار مهم و در اولویت است، اما مشکلات کشور منحصر به این موضوع نیست، بلکه آمار بالای طلاق، مواد مخدر و سایر آسیب های اجتماعی نیز مهم است.

*نامزدهای انتخابات برای اصلاح فضای مجازی نیز برنامه ارائه دهند

ایشان افزودند: فضای مجازی که یکی از دلایل عمده از بین رفتن خانوده ها شده است و مفاسد زیادی دارد، باید مد نظر نامزدها باشد و برای اصلاح آن برنامه ارائه دهند نه اینکه همه مشکلات کشور را منحصر به مشکلات اقتصادی کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) در مورد رعایت نظافت و پاکیزگی گفتند: حضرت فرموده است که شما را به پنج چیز سفارش میکنم، اول اینکه لباس هایتان را بشویید، دوم اینکه موهای اضافی بدن خویش را بگیرید، سوم اینکه مسواک بزنید تا دهانتان خوشبو شود، چهارم اینکه لباس مناسب و زیبا بپوشید البته به دور از تجملات و پنجم اینکه بدن خودتان نیز تمیزباشد.

*اسلام طرفدار پاکیزگی و زیبایی است

معظم له با بیان اینکه طبق این روایت و سایر روایتی که از پیشوایان دینی به ما رسیده است، اسلام دین زیبایی، پاکیزگی و نظافت است ولی متاسفانه بعضی افراد به اسم زهد و دینداری لباس ژولیده و کثیف به تن می کنند که باید از آنان پرسید آیا زاهد بودن  به لباس مندرس پوشیدن است؟

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه برای ورود به مسجد بهتر است لباس های مرتب و تمیز به تن داشته باشیم گفتند: بعضی اوقات مشاهده می شود که کسانی در تابستان حتی با زیرپیراهن وارد مسجد می شوند و لباس های زیبای خویش را به تن نمی کنند که آیا اینگونه لباس پوشیدن برای ورود به اجتماع مسلمین مناسب است؟ چرا بعضی افراد به این مسائل مهم اسلام توجهی ندارند و با لباس آلوده و کثیف به مسجد و اجتماع می آیند؟

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha