جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نجوای عاشقانه با معبود در حریم قدسی رضوی

حوزه/ در روزها و شب هایی که یکی پس از دیگری بر عمر ما می گذرد، فرصت های ویژه ای وجود دارد که رحمت الهی بر همه بندگان می‌بارد و دل‌های انسان را سرشار از معنویت و معرفت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، در روزها و شب هایی که یکی پس از دیگری بر عمر ما می گذرد، فرصت های ویژه ای وجود دارد که رحمت الهی بر همه بندگان می‌بارد و دل‌های انسان را سرشار از معنویت و معرفت می‌کند.

رسول مهربانی‌ها، حضرت محمد(ص) در کلامی می‌فرمایند: إِنَّ لِرَبِّکمْ فِی أَیامِ دَهْرِکمْ نَفَحَاتٍ أَلَا فَتَعَرَّضُوا لَهَا؛ در ایام زندگی شما، لحظاتی فرا می‌رسد که در معرض نسیم حیات بخش الهی قرار می‌گیرید و فرصت مناسبی به دست می آورید، بکوشید از آن فرصت‌ها استفاده کنید و خویشتن را در مسیر فیض الهی قرار دهید.

ماه های با برکت رجب و شعبان و رمضان از جمله اوقات ویژه‌ای است که برای انسان این فرصت را ایجاد می‌کند تا ره صد ساله را در یک شبه طی کند و به قرب الی الله برسد.

بهار سلوک

این ماه‌های مبارک و عظیم الشأن برای بسیاری از اولیای الهی و مؤمنان بهار سلوک است و همه افراد می‌توانند از رحمت الهی در این ایام بهترین استفاده را کنند.

امام خمینی(ره) در مورد فضیلت ماه شعبان می‌فرمایند: «ماه شعبان مقدمه است برای ماه مبارک رمضان که مردم برای ورود در ماه مبارک رمضان و ورود در ضیافت الله مهیا بشوند. شما وقتی می‌خواهید به میهمانی بروید، خود را آماده می­کنید. لباسی تغییر می‌دهید و یک طور دیگری وارد می­شوید. ماه شعبان برای این است که همان طور که می‌خواهید میهمانی بروید، خودتان را مهیا می‌کنید و سر و ظاهرتان را یک قدری فرق می‌گذارید، با آن وقتی که در خانه هستید، در ضیافت خدا هم ماه شعبان برای مهیا کردن افراد است، مهیا کردن مسلمین است، برای ضیافت خدا، ادبش مناجات شعبانیه است

مناجات با معبود

خادمان فرهنگی آستان قدس رضوی در معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی به همین منظور ویژه برنامه‌هایی را برای بهره‌مندی حداکثری زائران از فیوضات معنوی ماه شعبان تدارک دیده‌اند که از جمله این برنامه ­ها می‌توان به برگزاری ویژه برنامه مناجات با معبود در تمامی شب­های ماه شعبان اشاره کرد.

علی امینی گازار، مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در این باره می‌گوید: در طول سال ویژه برنامه مناجات با معبود، جمعه شب‌ها حدود دو ساعت قبل از نماز صبح در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود که در ایام ماه شعبان و ماه مبارک رمضان ویژه برنامه مناجات خوانی هر شب از ساعت 2:30 بامداد ویژه عموم زائران تدارک دیده شده است.

وی بیان می‌کند: در ویژه ‌برنامه مناجات‌خوانی حرم مطهر در این ایام سعید حدادیان، حجت الاسلام جعفر اسلامی‌فر، امیر عارف، علی بیاتی، مرتضی حمیدی، محمدتقی ایزدخواه، حسین برهانی، ابوطالب خالق‌پور و.... به مدیحه‌سرایی و مناجات‌خوانی می‌پردازند.

وی خاطرنشان می‌کند: ساعات پس از زیارت به ویژه در ماه­ های مبارک شعبان و رمضان که حرم مطهر میزبان خیل عظیمی از زائران است، فرصت مغتنمی است تا در حریم قدسی عالم آل‌ محمد(ص)، زائران به کسب معرفت و بهره‌مندی از دریای بیکران اندیشه و عرفان اسلامی مشغول شوند، از این رو ویژه ‌برنامه «مناجات با معبود» برای عموم زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) تدارک دیده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha