پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام تابش ، امام جمعه بندر امام خمینی (ره)

حوزه/ حجت الاسلام تابش، با بیان اینکه انجام اعمال فردی در ماه شعبان، روح معنویت انسان را تقویت می‌کند، گفت: ماه شعبان، ماه ولایت اهل‌بیت(ع) است و اگر بتوانید پیوند خود با ولایت را تقویت کنید، قطعاً از انحرافات سیاسی و اجتماعی نجات پیدا خواهید کرد.

حجت الاسلام محمد تابش، امام جمعه بندر امام خمینی(ره)، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با اشاره به فضائل و برکات ماه مبارک شعبان، اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) در روایات بیان کرده‌اند که ماه پر فضیلت شعبان ارج و قرب زیادی داشته و انسان با استفاده از برکات این ماه می‌تواند سعادتمند شود.

وی با بیان اینکه ذکر خدا در ماه شعبان احیا می‌شود، گفت: ماه شعبان «ذکرالله» است! یعنی انسان می‌تواند در این ماه ذکر خدا را نیکوتر از هرماه دیگری به جای آورد و فرشتگان آسمانی نیز آن ذکر را به مثابه یک عبادت عظیم در پرونده اعمالش ثبت می‌کنند.

این استاد حوزه علمیه، با اشاره به دعاها و مناجات ماه مبارک شعبان، بیان داشت: پیامبر اعظم(ص) در خصوص ماه شعبان فرموده‌اند که «شعبان ماه من است پس در این ماه براى جلب محبت پیغمبر خود و براى تقرب به‌سوی پروردگار روزه بدارید» همچنین امام زین‌العابدین نیز در این خصوص بیان داشته‌اند که «به حق آن خدایى كه جان على بن الحسین به دست قدرت اوست، سوگند یاد مى‌كنم كه از پدرم حسین بن على(ع) شنیدم كه فرمود: شنیدم از امیرالمؤمنین(ع) كه هر كه روزه بگیرد در ماه شعبان براى جلب محبت پیغمبر خدا و تقرب به‌سوی خدا؛ خداوند او را دوست می‌دارد و در روز قیامت كرامت خود را نصیب او می‌گرداند و بهشت را براى او واجب می‌کند».

حجت الاسلام تابش، با بیان اینکه انجام اعمال فردی در این ماه مبارک روح معنویت را در انسان تقویت می‌کند، گفت: به‌یقین هرچه انسان روح معنویت را در خود تقویت کند، از قدرت بازدارندگی بیشتری در مواجهه با گناهان و اعمال ناپسند برخوردار می‌شود.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره)، صدقه در ماه شعبان را یکی از اعمال نیکو و خداپسند یاد کرد و افزود: یکی از معضلات اجتماعی کشور، فقر و محرومیت است و این ماه مبارک شعبان می‌تواند فرصتی مغتنمی برای گره‌گشایی از زندگی تهی‌دستان و نیازمندان باشد.

وی در پایان ضمن اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، گفت: ماه شعبان، ماه ولایت اهل‌بیت(ع) است و اگر بتوانید پیوند خود با ولایت را تقویت کنید، قطعاً از انحرافات سیاسی و اجتماعی نجات پیدا خواهید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha