چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: آنچه رمز موفقیت مسلمانان است و آیات و روایات متعددی به آن اشاره داشته اند، پیروزی و شهادت در برابر استبداد، ظلم و استکبار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی شامگاه چهارشنبه در دیدار نماینده ولی فقیه در سپاه  قم و جمعی از فرماندهان عقیدتی و سیاسی سپاه پاسداران با بیان اینکه مومن حقیقی کسی است که در برابر دشمن، هوای نفس و زرق و برق دنیوی استقامت کند، اظهارداشتند: اگر صبر و استقامت نباشد کارها سامان نمی یابد.

معظم له با اشاره به آیه «قُل هَل تَرَبَّصونَ بِنا إِلّا إِحدَى الحُسنَیَینِ ۖ وَنَحنُ نَتَرَبَّصُ بِکُم أَن یُصیبَکُمُ اللَّهُ بِعَذابٍ مِن عِندِهِ أَو بِأَیدینا ۖ فَتَرَبَّصوا إِنّا مَعَکُم مُتَرَبِّصونَ»گفتند: یکی از سیاستمداران یا دانشمندان غربی رمز پیروزی مسلمانان را این آیه عنوان می کند به این معنا که برای مسلمانان یکی از دو نیکی یعنی پیروزی یا شهادت وجود ندارد و برای ظالمان و مستکبران هم یکی از دو عذاب یعنی کشته شدن به دست مسلمانان یا عذاب الهی وجود ندارد.

ایشان ابراز امیدواری کردند: این منطق قرآن امروز در ما زنده شود تا بتوانیم دشمن را به یکی از دوراه عذاب ببینیم و در این صورت مملکت در برابر طوفانها محفوظ خواهد بود در عین اینکه باید توسلات و دعاهای خود را داشته باشیم تا در برابر دشمنان پیروز باشیم.

این مرجع تقلید جهان تشیع اظهارداشتند: امروز بسیاری از ملتها یا دولتهای جهان همگام با اهداف ما هستند و به این مطلب رسیده اند که اگر صبر و استقامت نباشد کارها سامان نمی یابد.

حضرت آیت الله  مکارم شیرازی گفتند: در زمانه ای که فشار دشمنان بسیار زیاد شده است، جز استقامت و صبر راهی برای پیروزشدن نداریم و مومن واقعی کسی است که در برابر دشمن درون و بیرون مقاومت کند.

 این مرجع تقلیدبا اشاره به آیه «إِنَّ الَّذینَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلائِکَهُ أَلاَّ تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا بِالْجَنَّهِ الَّتی‏ کُنْتُمْ تُوعَدُونَ» اظهار داشتند: این آیه بشارتی برای افرادی است که در همه حالات بر خداوند تکیه کرده و استقامت می کنند.

ایشان با اشاره به «تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلائِکَهُ» افزودند: براساس این جمله، فرشتگان آسمانی بر این افراد خاص نازل شده و به آنها بشارت می دهد که نه از گذشته محزون و نه از آینده بیمناک باشید چراکه خداوند بهشت را وعده داده است.

مفسّر قرآن کریم ادامه دادند: اگر این اصل در روح همه زنده شود هیچ کس نمی تواند ملت ایران، اسلام و شیعیان را مغلوب کرده و شکست دهد.

معظم له بیان کردند: مساله استقامت در تعبیرات قرآنی همراه «صبر» آمده است همچنین حضرت علی(ع) در وصیتنامه خویش و در فراز پایانی فرزندان خود را به صبر دعوت می کند«وعلیکم بالصبر».

این مرجع تقلید افزودند: صبر و استقامت در مقابل ایمان مانند سر در مقابل تن است؛ همانطور که تن بی سر دوامی ندارد، ایمان بدون صبر و استقامت هم دوام و بقایی ندارد به ویژه در زمان ما که مشکلات از سوی دشمنان بسیار زیاد شده است، در چنین زمانه ای اگر صبر و استقامت نباشد، کار به نتیجه نمی رسد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha