جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام عظیمی وند

حوزه/ کارشناس مشاوره گفت: طلاب علوم دینی باید با عوامل تمرکز در زمان مطالعه و کلاس درس و همچنین موانع این مسأله آشنا شوند و از آن ها دوری کنند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان حجت الاسلام مجید عظیمی وند، در گارگاه مدیریت تحصیلی طلاب مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) ملایر بیان داشت: مدیریت زمان در زندگی طلاب، به خصوص در نخستین سال های تحصیل از اهمیت بالایی برخوردار است.

کارشناس مشاوره در ادامه افزود: طلاب علوم دینی باید با عوامل تمرکز در زمان مطالعه و کلاس درس و همچنین موانع این مسأله آشنا شوند و از آن ها دوری کنند.

وی ادامه داد: برای به دست آوردن تمرکز حواس طلاب نیازمند دانشی هستند که در این گونه کارگاه ها فرا می بینند و البته مسایلی که در این کلاس ها گفته می شود نیاز به تمرین های عملی دارد تا نتیجه بخش باشد.

وی با اشاره به اهمیت انگیزه در طلاب تصریح کرد: انگیزه همانند موتور و سیستم هدایت کننده افراد در زندگی است، از این رو هر کس اگر بخواهد در هر زمینه ای به موفقیت برسد نیاز به انگیزه دارد.

حجت الاسلام عظیمی وند با بیان این که انگیزه به دو بخش درونی و بیرونی تقسیم می شوند، ابراز داشت: اهل بیت(ع) در زندگی خود عبادات فراوانی داشتند و این عمل آنها بواسطه دست یابی به بهشت نبوده است این همان انگیزه درونی است.

وی اضافه کرد: افرادی که با انگیزه بیرونی یا همان دستیابی به پاداش کاری را انجام می دهند، زمانی که پاداش قطع می شود دیگر انگیزه فعالیت ندارند، لذا طلاب باید به فکر این باشند که انگیزه های درونی را افزایش دهند.

حجت الاسلام عظیمی وند با اشاره به مسأله اراده، ابراز داشت: طلاب باید با راهکارهای تقویت اراده  آشنا شوند و با تمرین پارمتر های تقویت اراده بتوانند موفقیت هایی بیشتری در زندگی علمی خود بدست آورند.

کارشناس مشاوره در پایان با اشاره به ضرورت شیوه صحیح مطالعه، گفت: نتیجه مطالعه درست، یادگیری است و مهم ترین مسأله علم آموزی یادگیری شیوه درست مطالعه است و اگر کسی به این مهارت دست یافت می تواند فردی موفق باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha