جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سعیدی ، نماینده ولی فقیه در سپاه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در همایش «دویستمین سال تاسیس حوزه متأخر تهران» به الزامات پیشتازی روحانیت در جامعه اشاره کرد و گفت: روحانیت باید تهدید ها را بشناسد و بداند که تهدید از چه ناحیه ای و از چه زاویه ای متوجه اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، صبح امروز در اولین کنگره «دویستمین سال  تاسیس حوزه متأخر تهران»، همراه با «سومین اجلاسیه سراسری اساتید» و «افتتاحیه رسمی بسیج اساتید حوزه تهران»، در تالار اندیشه‌ دانشگاه امام حسین(علیه السلام) تهران، با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری، در سخنانی با موضوع "نقش و رسالت حوزه علمیه تهران در انقلاب و نظام اسلامی"، به بیان خاطره ای از جمعی از روحانیون در محضر رهبر انقلاب پرداخت و اظهار داشت: زمانی جمعی از دوستان محضر مقام معظم رسیدند و هر کدام از نگاه خود مطلب مهم و به روز جامعه را بیان می داشتند، سپس در ادامه حضرت آقا خطاب به جمع حاضر فرمودند «من نگرانی دیگری دارم و آن این که روحانیت در دوره هایی پیشتاز بود و نمی دانم که آیا آن را همچنان ادامه خواهد داد یا خیر و این پیشتاز بودن الزاماتی را می طلبد و اگر این الزامات نباشد روحانیت از مرجعیت فکری حذف می شود و افراد دیگری این جایگاه را به دست می گیرند».

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: همین هدف را دشمنان اسلام و انقلاب در مقابله با امام(ره) داشتند، هدف آنان این بود تا نگذارند امام خمینی (ره) رهبری فکری جامعه را به دست بگیرد، ولی امام(ره) با سخنرانی ها و بیانیه های خود نقشه های آنان را خنثی کرد

وی ادامه داد: روحانیت در صیانت از مکتب اسلام و مقابله با فرقه های انحرافی نقش به سزایی داشته و دارد، مثلاً ملاعلی کنی در قرارداد رویترز، میرزای بزرگ در قضیه تنباکو، شیخ شهید نوری در قضیه مشروطیت، آیت الله کاشانی در نهضت ملی شدن نفت و نهایتا امام خمینی(ره) در باورمندی مردم در تعیین سرنوشت خود، همگی اینها نشان دهنده نقش علما و حوزه تهران در تحولات اجتماعی و سیاسی مردم بود به همین جهت بنده تلاش های آیت الله رشاد در احیای حوزه تهران را قابل تقدیر می دانم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به الزامات پیشتازی روحانیت در انقلاب اسلامی، ادامه داد: روحانیت باید تهدید را بشناسد و بداند که تهدید از چه ناحیه ای متوجه اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: در طول 150 سال گذشته با انحرافات زیادی مواجه بودیم و نقش علامه مطهری و دیگر علما در مقابله با این انحرافات، بسیار موثر بوده است.

وی افزود: ناسیونالیسم، لیبرالیسم، چپ گرایی و مارکسیسم و التقاطی چهار اندیشه انحرافی در عصر ما بود و کتاب های شهید مطهری و شهید صدر همگی در راستای مقابله با اندیشه انحرافی بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، اظهار کرد: امروز در جامعه از ما سؤال می کنند که چرا اندیشه امام خمینی(ره) با اندیشه مهندس بازرگان متفاوت بود و اختلاف داشتند. امام(ره) می فرمودند «جمهوری اسلامی»، ولی بازرگان می گفت «جمهوری دموکراتیک اسلامی» و این اندیشه نشان از التقاط او بود و در دوران بعدی با این مشکلات روبه رو بوده و هستیم.

وی با بیان اینکه امروز با انقلاب زدایی در جامعه مواجهه هستیم، اظهار داشت: کسانی که دست به انقلاب زدایی می زنند باید بدانند انقلابی بودن زمان بردار نیست و همیشه باید برای خدا قیام کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه زمان شناسی را از دیگر الزامات روحانیت پیشتاز دانست و گفت: روحانیت باید بداند زمان چه نقشی در تحولات جامعه دارد و روایت امام صادق که می فرمایند «اَلعالِمُ بِزَمانِهِ لا تَهجُمُ عَلَیهِ اللَّوابِسُ/ آن کس که به زمان خویش دانا و آشنا باشد، شبهات به او هجوم نمی آورند»، به همین مطلب اشاره دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: زمان شناسی یعنی توجه به متغیرها و اگر به آن توجه نشود، افراد دچار انجراف خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در پایان با اشاره به افتتاحیه بسیج اساتید حوزه علمیه تهران، گفت: نقش اساتید در هدایت مردم بسیار مهم است و ما با افتخار حجت الاسلام والمسلمین صدیقی را به عنوان «مسئول بسیج اساتید حوزه علمیه تهران» معرفی و می دانیم حضور ایشان منشا خیر و برکات است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۲

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha