جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 414833
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
 حمله گسترده نظامیان هند به روستاهای کشمیر

حوزه/هزاران نظامیان هندی در حمله‌ای ناگهان حداقل ۲۰ روستا در جنوب کشمیر را به محاصره درآورده و برای دستگیری و تعقیب شبه نظامیان به جستجوی خانه به خانه پرداختند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از abcnews، هزاران نیروی دولتی هندوستان امروز حداقل ۲0 روستا در جنوب کشمیر و منطقه شوفیان را به محاصره درآورده، و مناطق مختلف روستاها را به منظور دستگیری مبارزان کشمیری مورد تفتیش قرار دادند.

در این عملیات سربازان هندی، نیروهای شبه نظامی و پلیس به جستجوی خانه به خانه مردم کشمیر پرداخته‌اند تا شورشیان کشمیری را که باور دارند در این مناطق مخفی شده‌اند، شناسایی و دستگیر کنند. درحالی که هلیکوپترها بر فراز روستاهای کشمیر گشت زنی می‌کردند، نیروهای زمینی و نظامیان ورودی‌های مربوط به روستاها را مسدود کرده و مدارس و مراکز آموزشی نیز به حالت تعطیل درآمدند. نیروهای نظامی همچنین روستائیان را به مناطق مرکزی روستا منتقل کردند.

محمد سبحان میر، سرپرست روستای درازپورا گفت: ما نمی‌دانیم چه خبر است. سربازان همه جا در حرکت هستند! گویی جنگ شده است!

به گزارش پلیس، برخی از ساکنان در مقابل تفتیش خانه‌هایشان مقاومت نشان داده‌اند و حداقل در دو روستا درگیری رخ داده است، تاکنون آماری از تلفات به دست نرسیده است.

به گفته پلیس این عملیات در پی موج جدید درگیری‌ها و تظاهرات ضدهندی در کشمیر راه اندازی شده، که بزرگترین تنش‌ها و مناقشات در سال‌های اخیر در منطقه هیمالیا بوده است.

منطقه شوپیان در کشمیر در سال‌های گذشته به مقر شبه نظامیان ضدهندی تبدیل شده و سال گذشته در پی کشته شدن رهبر جوان و محبوب مردم، تظاهرات‌ها و راهپیمایی‌های گسترده‌ای در منطقه مسلمان نشین، میان مردم و پلیس هند به راه افتاد. پلیس هند می‌گوید که ده‌ها تن از جوانان شوپیان به انقلابیون پیوسته‌اند.

مقامات هندی گفته‌اند که آن‌ها قصد دارند شورشیان را پیدا کرده و دلسوزی و پشتیبانی جامعه مسلمانان با آن‌ها را نیز در نفطه خفه کنند. امسال حداقل 5 غیرنظامی در درگیری‌ها میان نیروهای دولتی و مردم کشمیر جان خود را از دست دادند.

 جدایی‌طلبان کشمیری از سال 1989 برای استقلال این منطقه از هند به مبارزه می‌پردازند و تاکنون حداقل 70 هزار نفر از مردم در این درگیری‌ها کشته شده‌اند. دولت هند پاکستان را متهم به حمایت از  جدایی‌طلبان می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha