پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه نتیجه افراط گرایی، اسلام هراسی است عنوان کرد: لازم است در مقابل این جریانها هوشیار بود، با بصیرت عمل کرد و به فهم دینی رسید؛ متأسفانه در باب فهم دین کار جدی صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی در گردهمایی طلاب و فضلای بیجاری مقیم حوزه علمیه قم  که در نماز خانه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک اعیادشعبانیه و تسلیت جانباختن شماری از کارگران معدن در استان گلستان، برحضور حداکثری درانتخابات تاکید کرد و اهمیت این حضور را در شرایط فعلی دو چندان دانست.

عضو خبرگان رهبری در ادمه افزود: اگر روحیه و تفکر، گفتمان مسئولین بر اساس ارزش های دین، انقلاب و اسلام باشد همه چیز کشور، درست خواهد شد و باید تلاش کرد این گونه شود.

وی با بیان این که همه باید به سخنان رهبر معظم انقلاب توجه کنیم گفت: پوتین بعد از دیدار با رهبر معظم انقلاب، اعتقاد عجیبی به ایشان پیدا کرده و به مسئولین کشور خود دستور داده هر موقع  مقام معظم رهبری سخنرانی می کنند، مباحث ایشان را یاد داشت، نکته برداری و تحلیل کنند و در اختیار وی قراردهند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی با بیان اینکه نتیجه افراطی گرایی، اسلام هراسی است عنوان کرد: لازم است در مقابل این جریانها هوشیار بود، با بصیرت عمل کرد و به فهم دینی رسید؛ متأسفانه در باب فهم دین کار جدی صورت نگرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید بر این که یکی از خصوصیات شهید مطهری فهم درست از دین بود، به بحث اقتصاد اشاره کرد و این مسئله را از موضوعات مهم کشور دانست .

عضو خبرگان رهبری افزود: امام راحل معتقدبودند «نباید اجازه داد انقلاب به دست ناهلان بیافتد» چرا ایشان چنین سخنی گفته اند چون، می دانستند بعضی اعتقاد به انقلاب، اسلام و ارزش های دینی و اجرا قوانین الهی درکشور را ندارند و حتی به این مسائل فکر نمی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی گفت: تفکر لیبرالیستی در زمان ائمه طاهرین(ع) هم وجود داشت، اوج این تفکرات در زمان امام حسین(ع) است؛ متأسفانه دولت هایی که در آن زمان سرکار آمده بودند سروکاری با دین نداشتند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه امام راحل با انقلاب، گفتمان خاصی از دین  مطرح کردند و گفتمان رهبر انقلاب با رهبر فقید نیز یکی است، افزود: در مقابل جریان انقلاب، جریان های دیگری هم قرار گرفتند که متصل به تفکر لیبرالیست و سوسیالیست می باشند.

وی به تهدیدات فضای مجازی اشاره کرد و عنوان کرد: خطر فضای مجازی مشکل دیگر جامعه است که بسیاری از خانواده را از هم  گسست داده، دین را از جوانان گرفته است. خطر زمانی شدید می شود که در مناطق مرزی و حساس کشور اینترنت را با سرعت بالا فعال می کنند در حالی که مراکز دولتی از این خدمت برخوردار نیستند.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که اگر حاکمیت برای خدمت باشد، خوب است؛ اما اگر هدف باشد خطرناک می شود، افزود: بعضی افراد برای رسیدن به منافع خود حاضر می شوند، انسانها را قربانی کنند در حالی که می توانستند از حادثه انفجار معدن زغال سنگ پیش گیری کنند، ولی این کار را انجام ندادند و این حادثه دلخراش ایجاد شد و باعث جان باختن شماری از کارگران گردید؛ جای تأسف است، چرا نباید جلوی  این سوء مدیریت ها در کشور گرفته شود تا افراد بی گناه  گرفتار این بی مسئولیتی سایر افراد نشوند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی به وضعیت منطقه کردستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر درمنطقه بیجار و سایر مناطق کردستان روحانی مستقر  حضور دارند  و درحال فعالیت تبلیغ می باشند و این مبلغین به همه روستاها  می روند و روستای که روحانی به آنجا نرفته باشد، وجود ندارد و درحال حاضر این مبلغان از سوی مراکز مختلف حمایت می شوند ولازم است این گونه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان رسالت روحانیون در شرایط کنونی را بسیار دشوار دانسته و عنوان کرد: در حال حاضر بیجار یک هزار طلبه دارد و این رقم قابل توجه است؛ اگر اراده و تصمیم باشد همه مسائل مانند حق و باطل، خانواده، جوانان، مدارس آموزش و پرورش، شهر و روستا، مساجد و هئیت ها، امکان عمومی وسایر مسائل دیگر به وسیله همین طلاب درست می شود ولی مهم حضور حداکثری طلاب و مبلغین برای انجام رسالت دینی است.

حضورمردم درانتخابات اقتدار نظام را افزایش خواهد داد 

حجت الاسلام و المسلمین حاتمی نیا  نماینده طلاب و فضلای بیجاری مقیم حوزه علمیه قم نیز در سخنانی  با بیان اینکه در شرایطی حساسی قرار داریم، برحضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد.

 قاضی دیوان عالی کشور عنوان کرد: همه باید تلاش کنند تا مردم حضور گسترده در انتخابات داشته باشند؛ زیرا حضور حداکثری مردم می تواند اقتدار نظام را درعرصه های مختلف  و حتی درسطح  منطقه و بین الملل افزایش دهد.

این نماینده طلاب گفت: طلاب بیجار  افرادی  فاضل و کوشا در حوزه علمیه می باشند و تاکنون توانسته اند با مجاهدت علمی در عرصه های مختلف بدرخشند و خدمات خوبی از خود در منطقه و کشور به یادگار بگذارند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha