پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی-مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین با بیان اینکه نباید ترویج وقف را در برگزاری سمینار و یا نوشتن مقاله خلاصه کرد، بر ضرورت فعالیت جهادی روحانیون در این عرصه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، صبح امروز در نشستی با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، بر لزوم ترویج فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و گفت:  نباید ترویج وقف را در حد برگزاری سمینار و یا نوشتن مقاله بدانیم، بلکه باید با اعزام سفیران وقف و روحانیون در فصول مختلف سال و مناسب های لازم، مردم را به سمت این هدف آرمانی دعوت کنیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: علمای اسلام رسالت مهمی در ترویج فرهنگ وقف دارند و در زمینه معرفی موضوعات مطابق با نیاز فعلی جامعه در مورد موقوفات عهده دار نقش مهمی می باشند.

وی با بیان این که حوزه‌های علمیه از دیرباز به موقوفات وابستگی داشته و باید مردم را به سوی وقف های حوزوی راهنمای و تشویق کنیم، اظهار کرد: اگر مردم، وقف های خود در راستای کمک به حوزه علمیه انجام دهند، بدون شک مدارس علمیه از توسعه بیشتری برخوردار می‌شوند.

حجت الاسلام غلامرضا عادل، مدیرکل اوقاف و امورخیریه قزوین نیز در این نشست ضمن قدردانی از زحمات و تلاش های حوزه و روحانیت استان در امر ترویج فرهنگ وقف در جامعه، گفت: امروز وظیفه اصلی روحانیون این است که فرهنگ وقف را در جامعه به خوبی ترویج و گسترش نمایند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه قزوین با بیان این که اجرای نیات واقفان مهمترین اولویت این اداره کل است، ابراز داشت: مسئله وقف و احیای موقوفات امری بسیار ضروری و با اهمیت است و باید علما، ائمه جمعه و جماعات و روحانیون این موضوع را برای مردم تبیین کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha