جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
​سومین همایش سالانه مقطع کارشناسی جوانان مسلمان در بوسنی

حوزه/ سومین همایش سالانه مقطع کارشناسی، توسط «انجمن «اسما» در دانشگاه بین المللی سارایوو برگزار شده و به موضوعات مربوط به جوانان در جهان اسلام خواهد پرداخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سومین همایش سالانه مقطع کارشناسی، سازماندهی شده توسط «انجمن دانشجویان مسلمان اروپا»، «اسما» با همکاری اساتید دانشگاه زنیتسا، امسال 19 می 2017 در دانشگاه بین المللی سارایوو واقع در پایتخت کشور بوسنی و هرزگوین برگزار می‌شود.

این همایش به موضوعات جوانان در دنیای اسلام می‌پردازد و مشکلات جهان معاصر را مورد بررسی قرار می‌دهد. از اهداف این همایش بررسی چگونگی حل مشکلات توسط مکتب اسلام و نقش حقیقی جوانان مسلمان و موفق برای یافت راه‌حل‌های درست و مناسب برای حل این مشکلات می‌باشد.

هدف کلی این همایش ترویج ارزش‌های مبتنی بر ایمان و همچنین شکستن کلیشه‌هایی چون «تروریسم اسلامی» عنوان شده است. در این همایش همچنین سئوالاتی درباره هویت اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و روایاتی از زندگی جوانان مسلمان موفق با شرکت‌کنندگان به اشتراک گذاشته می‌شود.

حاضران در این همایش به علاوه با تاریخچه دین اسلام آشنا شده و فرصتی به دست می‌آورند تا بیآموزند که چگونه ارزش‌های اسلامی بدون تغییر در آموزه‌های اصلی، از نسلی به نسل دیگر منتقل شده‌اند. به علاوه مسئولیت جوانان مسلمان به عنوان ترویج‌کنندگان کد اخلاقی اسلامی و الگوهای دینی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

این همایش تنها برای دانشجویان دوره کارشناسی می‌باشد و آن‌ها می‌توانند مقالات‌شان را به دفتر همایش ارسال کنند. زبان اصلی همایش انگلیسی و بوسنیایی خواهد بود و دانشجویان از نژادها و قومیت‌های مختلف می‌توانند در آن حضور یابند.

موضوعات کلی این همایش شامل موارد زیر هستند: تحصیل، جوانان، افراط‌گرایی، اسلام‌هراسی، فرهنگ اسلامی، هویت اسلامی و مبارزه با تعصبات

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha