جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علي غفاري

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: از افتخارات حوزه های علمیه این است که در طول تاریخ استقلال خود را حفظ نموده و وابسته به هیچ جریان و دولتی نبوده و همواره در اداره خود از حمایت و کمک های مردمی استفاده کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین علی غفاری، در جلسه توجیهی برگزاری همایش مجمع خیرین حوزه علمیه خواهران که با حضور مدیران مدارس علمیه خواهران مازندران، در مدرسه فاطمه الزهرا(س) قائمشهر برگزار شد، بیان کرد: حوزه علمیه یک سرمایه و امانت ارزشمندی است که همه ما نسبت به آن مسئول بوده و باید قبل از حسابرسی در آن دنیا، نسبت به این امانت محاسبه بعمل آورده که از این سرمایه عظیم چگونه استفاده نموده ایم؛ چرا که ما علاوه بر مسئولیت نسبت به سرمایه عمر خود، مسئول سرمایه عمر طلابی که بهترین و پاکترین های این جامعه بوده و تحت مدیریت ما می باشند نیز هستیم.

وی افزود: مسئولیتی که به ما در خصوص حوزه های علمیه سپرده شده، بسیار سنگین است و اگر با نیت الهی در این مکان مقدس خوب عمل کرده، توفیقات ما بیشتر و اگر درست عمل ننمائیم سلب توفیق خواهیم شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران اظهار کرد: همه ما به عنوان سربازان امام زمان(عج) اعضای یک پیکره بوده که نسبت به آن حضرت مسئول می باشیم، لذا باید با یکدیگر تعامل بیشتر داشته تا از تجربیات و نظرات یکدیگر بهره مند شویم که این امر رشد و شکوفایی حوزه ها را به دنیال داشته و کاری ماندگار خواهد بود.

وی ادامه داد: از افتخارات حوزه های علمیه این است که در طول تاریخ استقلال خود را حفظ نموده و وابسته به هیچ جریان و دولتی نبوده و همواره در اداره خود از حمایت و کمکهای مردمی استفاده نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین غفاری تصریح کرد: با توجه به این که حوزه علمیه خواهران در حال گسترش کمی و کیفی بوده و شاهد راه اندازی سطح 4(دکترا) و افزایش رشته های تخصصی حوزوی در استان هستیم؛ لذا باید در جهت توسعه مدارس علمیه خواهران، تاسیس پژوهشکده های حوزوی و... از پشتوانه مهم خیرین بهترین و بیشترین استفاده را بنمائیم.

وی تاکید کرد: ستاد توسعه حوزه علمیه خواهران مازندران در فعالیت حدود 10 ساله خود، فعالیت های چشمگیری در امر تاسیس، توسعه و تجهیز مدارس انجام داده است که امیدواریم با راه اندازی مجمع خیرین حوزه علمیه خواهران استان، شاهد توسعه کمی و کیفی بیشتر مدارس علمیه خواهران مازندران باشیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در ادامه با اشاره به مساله انتخابات پیش رو در کشور اعلام کرد: سیاست مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران این است که حوزه های علمیه ستاد انتخاباتی هیچ کاندیدی نمی باشند؛ اما درب همه مدارس ما به روی 6 کاندیدی که توسط شورای نگهبان تائید شده و مورد تائید رهبری هستند و همچنین نمایندگانشان برای بیان نظرات و برنامه های آنها باز است.

وی افزود: همه مدیران، کادر، اساتید و طلاب می توانند در خارج از مدرسه به عنوان عضوی از این جامعه فعالیت انتخاباتی داشته باشند، اما در حوزه علمیه وظیفه ما، تشویق به مشارکت حداکثری و بیان معیاهای انتخاب اصلح از دیدگاه مقام معظم رهبری به عنوان آگاه ترین، دلسوزترین و شفاف ترین شخص در نظام است. البته باید توجه داشته باشیم که در تبلیغات خود هیچ کاندیدی را به رهبری نسبت ندهیم؛ زیرا همان طور که معظم له فرمودند هیچ کس، حتی خانواده ایشان از رای معظم له مطلع نمی باشند.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha