جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ویدئوی غذا خوردن رهبر اعتصاب‌کنندگان در زندان جعلی است

حوزه/ کمیته اعتصاب‌کنندگان ویدئوی منتشر شده توسط اسرائیل از غذا خوردن مروان برغوثی را بخشی از «جنگ دروغ‌های» رژیم صهیونیستی عنوان کرده و این ویدئو را جعلی دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از maannews، کمیته اعتصاب غذای دسته جمعی زندانیان فلسطینی، ویدئوی منتشر شده توسط مقامات اسرائیلی از غذا خوردن مروان برغوثی، رهبر اعتصاب کنندگان در سلول زندانش را بخشی از «جنگ دروغ‌های» رژیم صهیونیستی عنوان کرده و این ویدئو را جعلی دانست.

این ویدئو که روز گذشته به طور گسترده در رسانه‌های رژیم صهیونیستی و سپس رسانه‌های بین‌المللی هم‌پیمان با اسرائیل منتشر شد، نشان می‌دهد برغوثی، یکی از رهبران زندانی جنبش فتح و نماد اعتصاب‌کنندگان غذا به طور پنهانی در گوشه‌ای از سرویس بهداشتی سلولش در حال خوردن شیرینی می‌باشد. این ویدئو هیچ برچسب زمانی نداشته و به وضوح نیز چهره زندانی را نشان نمی‌دهد.

* فیلم منتشر شده مربوط به سال ۲۰۰۴ است

کمیته ملی آزادی و کرامت اعتصاب، کمیته‌ای متشکل از جامعه زندانیان فلسطینی و کمیته امور زندانیان فلسطینی، تصریح کرد: این فیلم ویدئویی بسیار قدیمی و متعلق به سال 2004 است و انتشار این تصاویر نشان می‌دهد که اسرائیل جنگ جدی دروغ پردازی و گمراه‌سازی به راه انداخته و هدفش ایجاد سردرگمی در میان عموم فلسطینیان و به ویژه زندانیان اعتصاب کننده است.

فدوی برغوثی، عضو شورای انقلاب حزب فتح و همسر برغوثی شب یکشنبه با شرکت در یک کنفرانس خبری گفت: دروغ‌های ساختگی رژیم اسرائیل تاثیری بر اراده  1500 زندانی فلسطینی شرکت کننده در اعتصاب غذا نخواهد داشت.

مقامات صهیونیستی طیف وسیعی از اقدامات سرکوبگرانه برای ضربه زدن به اعتصاب‌کنندگان تحمیل کرده‌اند که شامل سلول انفرادی، انتقال خودسرانه زندانیان، حملات شبانه به سلول‌ها، ممنوعیت ملاقات با وکیل و خانواده و همچنین مصادره اموال شخصی زندانیان از جمله نمک، تنها ماده مغذی اعتصاب‌کنندگان می‌باشد.

رژیم اسرائیل از سال 1948، یعنی سال اشغال فلسطین تاکنون تقریبا یک میلیون فلسطینی را بازداشت کرده است. به گفته سازمان حقوق زندانیان ادامیر در ماه آوریل 6 هزار و 300 زندانی فلسطینی در اسارتگاه‌های فلسطینی بازداشت هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha