جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
زمینه سازی ظهور

حوزه/ حجت الاسلام صفری، بصیرت، معرفت و شناخت امام عصر(عج) را از ویژگی های منتظران واقعی دانست و گفت: منتظران واقعی باید با مطالعه درباره امام زمان(عج)، آگاهی و شناخت خود را در این زمینه تعمیق و گسترش دهند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام حسن صفری با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: اگر ما هم بخواهیم از اصحاب و یاران حضرت ولی عصر(عج) باشیم، باید از منتظران واقعی آن حضرت باشیم.

وی با اشاره به وظایف منتظر واقعی اظهار کرد: ارتباط معنوی با خدای متعال، نمازهای یومیه را در اول وقت و حتی المقدور به جماعت بخواند، حضور قلب داشته باشد، همیشه خود را در محضر خداوند متعال بداند، با بصیرت باشد و همچنین از هر گونه گناه و معصیتی اجتناب کند و  بداند که هر هفته، نامه اعمالش به حضور امام زمان(عج) عرضه می شود و مورد بررسی قرار می گیرد.

این پژوهشگر حوزوی با تاکید بر اینکه باید برای ظهور امام عصر (عج) تلاش کنیم، افزود: منتظران واقعی باید با مطالعه درباره امام زمان(عج)، آگاهی و شناخت خود را در این زمینه تعمیق و گسترش دهند.

وی ادامه داد: از امام صادق(ع) نقل شده که آن حضرت روزی در جمع یارانش فرمود: آیا به شما بگویم آنچه را که سبب قبولی اعمال می باشد؟ آن گاه فرمود: چیزهایی که سبب قبولی اعمال است، شهادت به وحدانیت خدا و رسالت پیغمبر اکرم اسلام(ص)، اعتقاد به دستورات خدا، دوستی ما اهل بیت (ع)، بیزاری از دشمنان ما، پرهیزگاری و تلاش و آرامش روحی و به انتظار حضرت مهدی(عج) بودن است.

حجت الاسلام صفری با اشاره به آیات قرآن پیرامون فرهنگ انتظار، اظهار کرد: در قرآن آمده است: « مَن سَرَّاَن یَکُونَ مِن اَصحابِ القائِمِ فَلیَنتَظِر وَ لیَعمَل بِالوَرَعِ وَ مَحاسِنِ الاَخلاقِ وَ هُوَ مَنتَظِرُ فَاِن ماتَ القائِمُ بَعدَهُ کانَ لَهُ مِنَ الاَجرِ مِثلُ اَجرِمَن اَدرَکَهُ فَجَدُّوا، وَ انتَظِرُوهَنِیئَاً اَیَّتُهَا العِصابَهُ المَرحُومَهُ» هرکس دوست دارد و خوشحال است که از یاران حضرت مهدی(عج) باشد، باید به انتظار او باشد.

وی در پایان گفت: انتظار حضرت مهدی(عج) به این است که دستورات الهی را با پرهیزگاری انجام دهید و خودتان را با اخلاق و فرهنگ اسلام نیکو کنید، در این صورت شما جزء منتظران می باشید. لدا  بنا به روایت امام صادق (ع)، هر کس با  حالت انتظار، پیش از قیام آن حضرت از دنیا برود، پاداش درک حضور را به او می دهند، آن هم درک توام با تلاش و کوشش در راه خدا.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • غلامرضا زارعمه جردی IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
    0 0
    نظر م این است که باید لقمه حلال به زن و بچه بدهیم تا امام زمان زودتر بیاید