شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله اعرافی در مراسم جشن ازدواج ۲۰۰ نفر از اعضای هیئت خادم الرضا

حوزه/ امروزه دنیای غرب مسیری پیموده که بنیان خانواده سست شده است؛ اما ما در ارزش های دینی و اسلامی بنای خانواده را مهم و با ارزش می دانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» آیت الله اعرافی در مراسم جشن ازدواج 200 نفر از اعضای هیئت خادم الرضا که  به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان، شب گذشته در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی در قم برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام ابراز داشت: امروزه دنیای غرب مسیری پیموده که بنیان خانواده سست شده است؛ اما ما در ارزش های دینی و اسلامی بنای خانواده را مهم و با ارزش می دانیم.

وی در ادامه با بیان نکات اخلاقی در جهت تحکیم نظام خانواده تصریح کرد: درک یکدیگر در تمامی بخش های زندگی از نکات مهم در دوام خانواده می باشد، چرا که فاصله های خانوادگی فرهنگی و علایق، سر آغاز اختلافات و ناسازگاری ها است، باید توجه داشت که ممکن است روزهای اول این امر بروز نکند، اما بعدا اختلافات طبقاتی شدت خواهد گرفت و نتیجه آن این است که در کشور ما امروزه از پنج ازدواج بصورت میانگین یکی به طلاق می انجامد .

مدیر حوزه های علمیه  گفت: دو نفر که وارد فضای زندگی می شوند با دو فکر و دو علاقه و دو سلیقه متفاوت به هم رسیده اند و اگر دو طرف بخواهند در علایق  خود پافشاری کنند حتما ناسازگاری و اختلافات بروز خواهد کرد.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد:  اولین رمز ازدواج موفق این است که آدم ها در سلایق و علاقه های خود بی جهت اصرار نکنند؛ بلکه دیگری را نیز درک و دنیای  او را  کشف کنند و متقابلا ایثار و گذشت داشته باشند.

وی یادآور شد: به موجب آمادگی برای گذشت، ایثار و فداکاری و رعایت حقوق  شریک زندگی موجب  آرامش زندگی خواهد بود لذا  در غیر این صورت زندگی تلخ خواهد شد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: زوج ها و خانواده ها گذشت داشته باشند و در تامین خواسته های خود کم توقع بوده  و همچنین تجملات و تشریفات را بر شریک زندگی تحمیل نکنید صبوری و بردباری را در زندگی خود نهادینه نمائید.

آیت الله اعرافی  نقش خانواده را در تربیت جامعه مهم دانست و افزود: اگر شخصی در خانواده رعایت اصول اخلاقی و اسلامی کند و به موجب این سختی زمینه فراهم می شود تا نسل آینده تربیت شود؛ لذا رسالت ما این است، زندگی همراه با آرامش و امنیت روانی برای خود و فرزندانمان مهیا کنیم.

وی بیان داشت: اگر فرزندان خوب تربیت شوند خانواده خوب تشکیل می شود و جامعه نیز تربیت خواهد شد، امروزه ما در جامعه ای با آسیب های متعددی روبرو هستیم و می توانیم این ها را از خانواده های سالم درست کنیم که در این  صورت اخلاق و اسلام در جامعه موج خواهد زد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha