سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین هادی حسین خانی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۵ طلبه در مرکز تخصصی امام خمینی(ره) مشغول به تحصیل می باشند، گفت: به منظور توسعه و پیشرفت فعالیت ها و تربیت طلاب متخصص در عرصه مشاوره اسلامی نیازمند حمایت بیشتر هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مدیر مرکز تخصصی امام خمینی(ره) در دیدار اساتید و دانش پژوهان این مرکز با آیت الله اعرافی  ضمن تاکید بر فراگیری مبانی مشاوره اسلامی توسط طلاب حوزه علمیه اظهارداشت: برگزاری دوره آموزشی 120 ساعته ضمن خدمت برای اساتید حوزه های علمیه سراسر کشور و برگزاری کارگاه های مهارت افزایی در بحث ازدواج و خانواده پشتوانه خوبی شد تا این مرکز در سال 92 فعالیت خود را با 37 طلبه و پذیرش در سطح سه مشاوره اسلامی راه اندازی آغاز کند.

وی افزود: اسلام به عنوان مكتبى جامع براى سلامتى روح و روان و سلامتى دينى انسان اهميتى فوق العاده قائل است، از اين رو، با ارائه برنامه و دستورات کافی، تمهيدات لازم را براى تحقق آن فراهم نموده است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: يكى از رهنمودهاى ارزشمند اسلام در اين رابطه، توصيه به همفكرى، تبادل نظر و مشورت در امور مختلف اجتماعى، و استفاده از تخصص همنوعان در تأمين سلامت روحى، جسمى و توصيه به رعايت موازين اخلاقى و دينى در مشاوره است.

مدیر مرکز تخصصی امام خمینی(ره) حوزه علمیه، با بیان این که یکی از راهکارهای رفع مشکلات و رسیدن به تعالی ، اهتمام به مشاوره است، گفت: امروزه بسیاری از مراکز مشاوره ای در کشور بر اساس متون اندیشمندان غربی و بدون بهره گیری از مبانی اسلام به ارائه خدمات می پردازند.

وی تصریح کرد : با توجه به ضرورت مشاوره دینی در جامعه کنونی، مرکز تخصصی امام خمینی(ره) در سطح سه، کار خود را بر اساس مطالبات مقام معظم رهبری، در راستای اسلامی سازی علوم انسانی و اهتمام به رشته تعلیم و تربیت اسلامی آغاز کرده است و هم اکنون بالغ بر 95 طلبه فاضل در قالب دو گروه  در این مرکز در حال تحصیل و فراگیری مبانی مشاوره اسلامی بر پایه آموزه های دینی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینخانی، با بیان اینکه فارغ التحصیلان این رشته باید بتوانند زمینه پژوهش های مشاوره اسلامی در مجامع بین المللی را فراهم کنند، بیان داشت: از آنجا که استقبال مردم از روحانیون به عنوان پیشگامان علوم الهی و از طرفی مشاوره برپایه آموزه های دینی بسیار بالا است، لذا باید این رشته بیشتر توسط طلاب مورد اهتمام بوده و از طرفی زمینه گسترش این رشته و مرکز فراهم گردد.

مدیر مرکز تخصصی امام خمینی(ره) در بخش دیگری از سخنان خود راه اندازی معاونت تهذیب در مراکز تخصصی ، یک نیاز بود، اظهارداشت: مسایل تهذیبی در مراکز تخصصی باید بیشتر از مراکز غیر تخصصی مورد توجه باشند؛ خوشبختانه معاونت تهذیب در مراکز تخصصی ایجاد شده ، قطعا یک ظرفیت بسیار مثبت و امیدوار کننده است.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha