جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار سفیر ترکیه با سید عمار حکیم

حوزه/ سید عمار حکیم در دیدار با سفیر ترکیه مخالفت خود را با حضور نیروهای ترکیه در خاک عراق اعلام کرد و گفت: حضور ترکیه در خاک عراق چیزی نیست که با گذر زمان فراموش شود، زیرا مردم و حکومت و پارلمان عراق با این حضور مخالفند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته سفرای ترکیه و کویت در دیدارهای جداگانه با حجت الاسلام سید عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی عراق دیدار کردند.

سید عمار حکیم در دیدار با سفیر ترکیه مخالفت خود را با حضور نیروهای ترکیه در خاک عراق اعلام کرد و گفت: حضور ترکیه در خاک عراق چیزی نیست که با گذر زمان فراموش شود، زیرا مردم و حکومت و پارلمان عراق با این حضور مخالفند.

وی تاکید کرد کمک به عراق در مبارزه با تروریسم ممکن نیست مگر از طریق دولت عراق و موافقت دولت. نیروهای ترکیه نیز در این میان استثنا نیستند و باید در راه کمک به عراق از راه مناسب وارد شوند و اقدام کنند.

رئیس ائتلاف ملی عراق تاکید کرد: تروریسم سازمانی است که مرزها را درنوردیده و آن گونه که برخی گمان می کنند، به روش سنتی عمل نمی کند و عراق نیز تلاش می کند در زمینه تبادل اطلاعات و مبارزه فکری و اجتماعی با تروریسم با همسایگان خود همکاری داشته باشد.

سید عمار حکیم از همه کشورها خواست به مبارزه با تروریسم در عراق به ویژه پس از پایان یافتن نبرد نظامی با تروریست ها اهتمام داشته باشند و در آبادانی سرزمین های آزاد شده سهیم شوند.

سید عمار حکیم همچنین در دیدار با سالم غصاب الزمانان سفیر کویت در عراق، تفاهم ملی را نقشه راه عراق برای مرحله پس از داعش دانست و گفت: آزدسازی عراق و بازپس گیری آن از تروریست ها اهمیت زیادی دارد، زیرا عراق نقش ویژه ای در منطقه و جهان دارد و از این رو همه باید در مرحله پس از داعش و انتهای درگیری نظامی به کمک عراق بیایند.

وی افزود: بسیج مردمی عراق بخشی از منظومه امنیتی و نظامی ملی ما است و عراق نیازمند نیروهایی است که با روش های نوین مبارزه کنند و با روش های مورد استفاده داعش آشنا باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha