جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ افتتاح مدرسه علمیه خواهران آیت الله میرزا یوسف ایروانی(ره)

حوزه/ ساختمان مدرسه علمیه خواهران آیت الله میرزا یوسف ایروانی در پردیسان قم با حضور آیت الله مقتدایی دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» آیت‌الله مقتدایی امروز در مراسم افتتاح مدرسه علمیه خواهران آیت الله میرزا یوسف ایروانی پردیسان با تبریک فرارسیدن ایام نیمه شعبان و ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) گفت: برکت میلاد امام زمان(عج) همچنان ادامه دارد و ما از خداوند متعال می‌خواهیم هر چه زودتر ظهور ایشان را محقق گرداند.

وی با اشاره به سابقه حوزه های علمیه خواهران افزود: وقتی حوزه علمیه جامعه الزهرا در قم افتتاح شد، بنا بود که در قم حوزه علمیه خواهران منحصر در جامعه الزهرا باشد؛ ولی امروز جامعه الزهرا جوابگوی تقاضاهای زیاد خواهران نیست و مدارس دیگری در قم تأسیس شده است.

عضو شورای عالی حوزه  های علمیه گفت: با گسترش حوزه‌های علمیه خواهران ظرفیت بالای علمی حوزوی در میان خواهران به وجود می‌آید و هر طلبه خواهر می‌تواند با تعلّم و تهذّب الگویی برای دیگر زنان جامعه باشد و به تبلیغ دین و معارف اسلامی بپردازد.

وی افزود: خدا را شکر می‌کنیم که حوزه‌های علمیه خواهران در سطح کشور گسترش پیدا کرده است و مورد استقبال خواهران در سراسر کشور قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جمشیدی مدیر حوزه های علمیه خواهران نیز در این مراسم گفت: در حوزه علمیه خواهران بیش از 9 هزار طلبه در شبکه کوثر بلاگ مشغول تولید محتوای دینی هستند و بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی آموزشی و پژوهشی و علمی حوزوی را تحت عنوان کوثر نت با فعالیت 30 هزار عضو فعال دارا است.

وی در ادامه به ظرفیت عظیم حوزه‌های علمیه خواهران اشاره کرد و بیان داشت: امروز حوزه علمیه خواهران با بیش از 500 مدرسه علمیه در سطح کشور و بیش از 80 هزار مشغول به تحصیل و 90 هزار فارق التحصیل ظرفیت بزرگی را فراهم کرده است و در بسیاری از زمینه‌های علمی و پژوهشی و تبلیغی حضور مؤثر و پیشتازی را رقم زده‌اند.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی پناه، قائم‌مقام حوزه‌های علمیه خواهران استان قم نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س)( آیت الله میرزا یوسف ایروانی )گفت : از آنجایی که حوزه‌های علمیه خواهران نقش مهمی در راستای تحقق جامعه مهدوی دارد باید با توجه به ویژگی‌های خاص نظام آموزشی خواهران فضای مناسب بیشتری در اختیار این قشر فعال و تأثیرگذار جامعه قرار بگیرد.

وی میزان تقاضای خواهران برای نام‌نویسی در حوزه‌های علمیه را بسیار بالا دانست و افزود: از سال 1392 که مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س) در محل دیگری تأسیس شد با 33 داوطلب تحصیل کار خود را شروع کرده است و در مدت چهار سال تعداد متقاضیان به 207 نفر رسیده است که متأسفانه ظرفیت پذیرش این مدرسه بیش از 30 تا 40 نفر در سال نیست.

حجت‌الاسلام  والمسلمین حسینی پناه با بیان این که پردیسان این ظرفیت را دارد که مدارس علمیه بیشتری داشته باشد، خاطرنشان کرد: این مدرسه این ظرفیت را دارد که هم در سطح دو و هم در سطح سه طلبه‌های خواهر را بپذیرد و بتوانیم تمام متقاضیان را پذیرش کنیم.

خاطرنشان می شود: در پایان این مراسم کلنگ زنی فاز دوم مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س)  توسط آیت‌الله مقتدایی  به زمین زده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha