پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمد قطبی

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین قطبی با تبیین سه نظام رفتار ساز در جامعه گفت: عرفیات، آداب و سنت ها یکی از بهترین بستر ها برای انتقال ارزش های اسلامی است و مبلغین باید به آنها توجه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی، پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ مبلغان اعزامی ماه رمضان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، اظهار کرد: در جامعه سه نوع نظام رفتار انسانی وجود دارد که نخستین آن نظام رفتارسازی اقناعی است، بدین معنی که در این نظام فرد برای انجام رفتاری متقاعد می شود که در تبلیغ های چهره به چهره این نوع نظام مشهود است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: نوع دوم نظام رفتارسازی، نظام رفتاری متکی بر قوانین و مقررات است که کشورهای مدرن عمدتا از این سبک رفتاری بهره می برند.

وی اضافه کرد: نوع سومی از نظام رفتاری وجود دارد که شایسته و بایسته است مبلغین در تبلیغ های خود به صورت محسوس تری به آن توجه کنند که آن، نظام رفتار سازی متکی بر عرفیات، سنت ها و آئین ها است.

وی تصریح کرد: در حقیقت مبلغ با تکیه بر دین و سنت موجود در جامعه، سعی در ترویج ارزش های اسلامی دارد. به عنوان نمونه سفره افطاری از جمله این عرفیات است که در این بستر ارزش هایی چون احترام، باهم بودن، شکرگزاری و انفاق قابل انتقال و ترویج است.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی افزود:عرفیات و آداب به منظور انتقال ارزش های اسلامی، دارای شاخصه هایی از جمله ضریب تاثیرگذاری بالا، دامنه تاثیرگذاری گسترده و مشارکت پذیری بالا هستند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در پایان، انتخابات را رویدادی مهم و حساس دانست و گفت: نخستین وظیفه ما در این عرصه، تشویق و ترغیب مردم برای حضور حداکثری است. البته افزایش بصیرت در جامعه در راستای انتخاب اصلح و حرکت به سمت انتخاب شاسیه از دیگر وظایفی است که روحانیت باید آگاهانه آن را انجام دهد.

انتهای پیام 313/38

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha