پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین در آیین عمامه گذاری طلاب، تاکید کرد: طلاب و روحانیون باید علاوه بر حضور همیشگی در مساجد، ارتباط خود را با مردم به ویژه نسل جوان تقویت کنند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در آیین عمامه گذاری طلاب مدارس علمیه قزوین، در سالن اجتماعات مسجد النبی (ص)، گفت: معمم شدن طلاب نقطه عطفی در زندگی آنهاست، زیرا در عرف جامعه افرادی که ملبس به لباس مقدس روحانیت شوند به عنوان روحانی شناخته می‌شوند و  مردم به آنان اعتماد می کنند.

مدیر حوزه علمیهقزوین خاطر نشان کرد: این میراث گرانبها، ساده به دست ما نرسیده و برای ماندگاری آن رنج ها و معصیت های زیادی کشیده شده است، لذا طلاب باید قدردان این لباس و نعمت الهی باشند و خود را سرباز و شاگرد مکتب امام زمان (عج) بدانند.

وی با بیان این که لباس روحانیت در عین حال که لباس مقدس و امتیازی مهم تلقی می شود، اما  پوشیدن آن بسیار مسئولیت بزرگ و رسالت مهمی در بر دارد، ابراز داشت طلابی  که به پوشیدن لباس روحانیت مفتخر شده‌اند باید با دقت و تلاش بیشتر رسالت خود را انجام دهند، زیرا عمل و رفتار آنان باید جنبه الگویی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به وظایف روحانیون، عنوان کرد: پیغمبر عظیم الشان اسلام(ص) رسالت خویش را از خانواده خود شروع کردند، چون کسی که در خانواده خود اثرگذار نباشد، چگونه می‌تواند بر دیگران اثر بگذارد.

وی اظهار کرد: از روحانیون توقع دارند خانواده آنها نیز متوقع هستند، زیرا لباس دین و پیامبر(ص) بر تن آنهاست، بنابراین باید با ادب و تواضع و  پرهیز از کبر  و غرور  با مردم و اطرافیان رفتار کنند و از هر فرصتی برای افزایش علم خود بهره بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در پایان گفت: طلاب باید علاوه بر حضور همیشگی در مساجد، ارتباط خود را با مردم به ویژه نسل جوان قویت کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha