جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ اگر معرفت به نفس، معرفت به قرآن و خدا داشته باشیم، زندگی برای انسان زیبا می شود چون انسان از طریق معرفت به قرآن، وابستگی به این کتاب آسمانی پیدا می کند و نتیجه این همراهی، عمل به آیات می شود.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری«حوزه» ، حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از دانشجویان  دانشگاه معارف و علوم قرآنی  استان قم گفتند: قرآن کریم بزرگ معجزه پیامبر اسلام(ص) است و خدا از طریق قرآن برنامه های دینی وزندگی را بیان کرده است.

معظم له با بیان اینکه قرائت خوب و مفید است، ولی همه باید بدانند نباید تنها به قرائت قرآن اکتفاء شود؛ برعمل به دستورات دینی در زندگی سفارش و برلزوم معرفت افزایی تاکید کردند.  ایشان افزودند:  اگر معرفت به نفس، معرفت به قرآن و خدا داشته باشیم، زندگی برای انسان زیبا می شود چون انسان از طریق معرفت به قرآن، وابستگی به این کتاب آسمانی پیدا می کند و نتیجه این همراهی، عمل به آیات می شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: قاریان قرآن لازم است از هر لحاظ الگوی قرآنی برای جامعه باشند و این مسئله بسیار سخت است؛  باید برای الگوشدن شرایطی را رعایت کرد  مهمترین آن انس گرفتن با قرآن است.   

معظم له افزودند: الگو بودن بدین معنا است که مبانی دینی و ارزشی در رفتار و کردار ظاهر باشد؛ با ادب، باوقار، نیکو سرشت و با اخلاق باشیم تا از این طریق باعث جذب دیگران شویم.

          

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ali IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    0 0
    رییس جمهور ، شهردار ها:این پست و مقام یک امانت الهی است(هزینه های دولت، ارثیه هیچ مسوولی نیست و...) . او و بقیه کارکنان، خدمتگذار مردم هستند. باید مسوول مربوطه این را عملا ثابت کند. مردم هم ضمن اجرای وظایف دینی خود ، باید در تمام ساخت و سازها و افتتاح مکان های عمومی شرکت داشته و مراحل انجام آنرا نظاره کنند..... اشگال و اصلاح قانون را باید مجری قانون فورا به مجلس گزارش دهد .... اگر نکرد........