جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
برای سومین سال حماس برنده انتخابات دانشجویی دانشگاه بیرزیت

حوزه/ جنبش حماس برای سومین سال متوالی برنده انتخابات دانشجویی دانشگاه بیرزیت در سرزمین‌های اشغالی فلسطین شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از  middleeasteye، جنبش حماس برای سومین سال متوالی برنده انتخابات دانشجویی دانشگاه بیرزیت واقع در رام الله در سرزمین‌های اشغالی فلسطین شد.
در انتخابات روز گذشته، حماس برنده 25 کرسی شد درحالی که فتح 22 کرسی به دست آورد، در نتیجه حماس اکثریت کرسی‌های شورای دانشجویی را برای سومین سال متوالی از آن خود کرد.
احمد الاحمد مسئول امور دانشجویی نیز اعلام کرد که حماس با مجموع 3778 رای،  25 کرسی و فتح با 3340 رای ، 22 کرسی را به خود اختصاص داده است. به گفت الاحمد از 10 هزار و 859 دانشجو، 8032 نفر یعنی 74% درصد دانشجویان در این انتخابات شرکت داشته‌اند.
دکتر عبدالطیف ابوحجله، رئيس دانشگاه بیرزیت، همکاری و تعهد دانشجویان در این انتخابات را مورد ستایش قرار داده و گفت: انتخابات در یک فضای دموکراتیک و آرام برگزار شد و نشان دهنده احساس مسئولیت دانشجویان بود.
جنبش حماس نیز این پیروزی به اعضای دانشجویی خود، دیگر گروه‌ها و دانشجویان تبریک گفت.
عبدالرحمن حمدان سخنگوی جنبش حماس این پیروزی را به رهبران قبلی شورای دانشجویی و دانشجویان زندانی حماس تقدیم نموده و  در سخنانش به زندانیان سیاسی شرکت کننده در اعتصاب غذای سراسری در زندان‌های رژیم صهیونیستی به ویژه رهبران اعتصاب کننده زندانی مانند البرغوثی، احمد سعادت و عباس السید و سایرین ادای احترام کرد.
وی در مصاحبه با خبرنگاران گفت که پیروزی روز چهارشنبه نتیجه تعهد جنبش به دانشجویان است. و این پیروزی بر اساس آن چیزی است که جنبش در طول سال‌های گذشته برای دانشجویان فراهم کرده است.
دانشگاه بیرزیت
دانشگاه بیرزیت، دانشگاهی دولتی در بیرزیت، نزدیک رام‌الله، در سرزمین‌های فلسطینی است. این دانشگاه از پیشگامان موسسه‌های آموزشی عالی در فلسطین است و نقش مهمی در گفتگوهای سیاسی فلسطین بازی کرده است. بیرزیت نخستین دانشگاه تاسیس‌شده در فلسطین است و به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کرانه‌ی باختری شناخته می‌شود. این دانشگاه همچنین در میان دانشگاه‌های فلسطین سخت‌ترین شرایط پذیرش را دارد.
ناظران سیاسی در سراسر سرزمین‌های اشغالی از نزدیک انتخابات دانشجویی بیرزیت را مدنظر قرار می‌دهند. این دانشگاه یک مرکز فعالیت‌های سیاسی است، و رای دانشجویان بازتاب خوبی از فضای سیاسی فلسطین در نظر گرفته می‌شود. بسیاری از رهبران سیاسی و مدنی فلسطینی از بیرزیت فارغ التحصیل شده‌اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha