جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ سیزدهمین همایش بین‎المللی دکترین مهدویت /حجت الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی

حوزه/ دبیر سیزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت از دریافت ۱۶۵ مقاله فارسی و ۵۳ مقاله خارجی خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت‎الاسلام والمسلمین سید مسعود پورسیدآقایی دبیر سیزدهمین همایش بین‎المللی دکترین مهدویت صبح امروز 21 اردیبهشت ماه در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) گفت:سیزدهمین همایش بین‎المللی دکترین مهدویت با موضوع اصل ظهور در ادیان ابراهیمی و با شعار سلام بر موعود پیامبران و منجی مستضعفان در حال برگزاری است .

وی افزود: امسال 165 مقاله به زبان فارسی به دبیرخانه رسیده است که 85 مقاله آنها حوزوی بود؛ از کل مقالات، 90 مقاله از سوی دبیرخانه همایش پذیرفته شده است؛ 53 مقاله به زبان‎های مختلف و کشورهای خارجی به این همایش رسیده است؛ در این همایش نیز 24 میهمان خارجی نیز حضور دارند که با احتساب طلاب جامعه الزهرا، 74 میهمان را تشکیل می‎‏دهند.

حجت‎الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی گفت: 4 کمیسیون تخصصی نیز در دو روز همایش یعنی امروز و فردا برگزار می‎شود که نهادهای مختلف علمی در این چهار کمسیون مشارکت دارند؛ مقالات برتر این همایش در این چهار پنل تخصصی ارایه می‎شوند.

وی افزود: پس از تدوین متن فراخوان  این متن به کارشناسان سایر مراکز ارجاع می‎شود و پس از نظرات کارشناسی این فراخوان به چندین زبان ترجمه و به فرهیختگان داخلی و خارجی ارسال شد؛ پس از دغدغه مند کردن فعالان حوزوی و دانشگاهی آنها نیز در این مسیر همراه شدند؛ پس از دریافت مقالات، داوری آثار انجام شده و آثار پذیرفته شده پذیرفته و آثاری که نیازمند اصلاح باشند به نویسندگان بازگردانده می‎شود.

مدیرعامل موسسه آینده روشن اظهارکرد: هفته‎ای دو جلسه برای بررسی موضوعات مختلف این همایش برگزار می‎شود تا شاهد وزانت بیشتر این همایش باشیم؛ پس از دریافت مقالات نیز از صاحبان مقالات برتر دعوت می‎شوند؛ مجموعه مقالات برگزیده نیز در چند مجلد چاپ و در اختیار پژوهشگران قرار می‎گیرد.

حجت‎الاسلام و المسلمین پورسیدآقایی گفت: پس از دیدار با مراجع و مراکز حوزوی و دانشگاهی به لحاظ موضوع همایش امسال و سال گذشته، دیدارهایی نیز با سران مذاهب و ادیان در ایران و خارج از کشور برگزار کرده‎ایم و از آنها نیز مطالبی را در خبرنامه همایش درج کردیم.

دبیر همایش دکترین مهدویت بیان کرد: در این همایش از مهدی یاوران سال از جمله شیخ عیسی قاسم، آتش نشانان فداکار و بهترین نویسندگان و پژوهشگران و... که بیشترین خدمات را به جامعه مهدوی و منتظران کرده‎اند تجلیل می‎شود.

وی بیان کرد: مراکز و شخصیت‎های همکار این همایش شامل مرکز مدیریت حوزه، بیوت مراجع عظام به ویژه دفتر آیت الله ‏العظمی مکارم شیرازی، حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی، شهردار، دانشگاه قرآن و حدیث، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، مرکز تخصصی مهدویت، نیروی انتظامی استان، ستاد کل نیروهای مسلح، سردار احمدی مقدم، سردار فیروزآبادی، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، صداوسیما و... است.

مدیرعامل موسسه آینده روشن اظهارکرد: توسعه و تعمیق فرهنگ و اندیشه فاخر و بالنده مهدویت است؛ این آموزه و اندیشه، رمز هویت و همه چیز ما است؛ به شاهد حدیث متواتر شیعه و اهل سنت هر کسی که بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلی از دنیا رفته است؛ این انرژی گراسنگ، یک انرژی فوق هسته‎ای است که باید از این ظرفیت در امیدآفرینی و از بین بردن ظلم و ستم و برقراری و ایجاد عدالت استفاده شود.

حجت‎الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی گفت: پس از تجلیل از مهدوی یاوران، مراسم رونمایی از آثار مهدوی در سال گذشته نیز برگزار می‎شود،تعداد 15 اثر که یکی از این آثار شامل 26 جلد است توسط حوزه علمیه خواهران برگزار می‎شود؛ 14 اثر دیگر به موسسه آینده روشن مرتبط است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha